۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 916
کد خبر: 84730502
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۷ سایت تلفن همراه در بخش مرکزی نیکشهر نیازمند اتصال به اینترنت پرسرعت هستند

چابهار - ایرنا - سرپرست فرمانداری نیکشهر گفت: ۴۷ سایت تلفن همراه در بخش مرکزی این شهرستان نیازمند اتصال به اینترنت پرسرعت هستند تا بخشی از مشکلات قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان، دانشجویان و دانش آموزان در مناطق مختلف روستایی مرتفع شود.

مجیب حسنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بخش مرکزی نیکشهر طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ با ۱۳۸ روستای دارای سکنه و جمعیت ۶۶ هزار نفر(۴۸ هزار نفر جمعیت روستایی و ۱۸ هزار نفر جمعیت شهری در مرکز شهرستان یعنی شهر نیکشهر) است.

وی افزود: طبق آمار اداره مخابرات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش مرکزی نیکشهر در مجموع ۶۱ سایت تلفن در نقاط شهری و روستایی و بین جاده‌ای فعال است که فقط ۱۴ سایت دارای اینترنت پرسرعت ۴G و چهار سایت دارای اینترنت ۳G هستند که نیاز است ۴۷ ساعت فاقد اینترنت پرسرعت هر چه سریعتر تامین اعتبار و دارای اینترنت ۴G شوند.

سرپرست فرمانداری نیکشهر با اشاره به اینکه در مجموع ۴۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در بخش مرکزی نیکشهر فاقد اینترنت و ۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار هیچ‌گونه ارتباط تلفنی ندارند، خاطرنشان کرد: اگر تمام روستاها بالای ۲۰ خانوار و هم زیر ۲۰ خانوار را بررسی کنیم از مجموع ۱۳۸ روستا، ۷۲ روستا فاقد اینترنت هستند.

وی بر حل مشکل ۱۸ روستای فاقد هرگونه ارتباط تلفنی تاکید کرد و افزود: انتظار می رود هر چه سریعتر مشکل مخابراتی این روستاها برطرف شود.

حسنی با تاکید بر تکمیل فیبر نوری نیکشهر- بنت و چاهان گفت: پروژه فیبر نوری نیک‌شهر، بنت، چاهان ۱۱۸ کیلومتر حفاری و ۹۷ کیلومتر فیبرگذاری شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۳۷ کیلومتر فیبرنوری در سطح شهرستان نیکشهر در حال اجراست که هم‌اینک ۲۶ کیلومتر زیربار ترافیک مخابراتی رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha