به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقرزاده پیش از ظهر امروز در آیین امضای تفاهمنامه طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در راستای استقرار عدالت آموزشی - تربیتی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فهرست محلات محروم و کم برخوردار طی مطالعهای احصا شد و پس از همفکری با صاحبنظران اجتماعی اقتصادی، فرهنگی و آموزشی طرحی برای توسعه و توانمندسازی این محلات تهیه و به تایید رهبری رسیده است که درحال حاضر در حال پیاده سازی و اجرا با همکاری دستگاههای اجرایی است.
وی افزود: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله در سندتحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است و میتواند منشاء آثار قابل توجهی در محله باشد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای تسهیلگری و پشتیبانی اجرای طرح مذکور منعقد میشود، از جمله زمینههای همکاری مشترک می توان به حمایت و پشتیبانی مدارس از اجرای طرح، جلب مشارکت سازمانهای مردم نهاد برای تشریک مساعی، تامین پوشش حداکثری آموزش و پرورش عمومی، ارتقای سطح توانمندسازی حرفهای کارکنان مناطق در محلات کم برخوردار، تلاش برای بهبود کیفی خدمات آموزشی، اهتمام در خدمات مشاورهای، راه اندازی پویشهای رسانهای مناسب برای جلب مشارکتهای عمومی، افزایش میانگین سرانه آموزشی اشاره کرد.
باقرزاده یادآورشد: تحکیم و تثبیت رویکرد عدالت محوری برای رفع تبعیضهای آموزشی و پرورشی، شناسایی و بسیج ظرفیت های مردمی و دستگاههای اجرایی، برگزاری جشنوارههای فرهنگی هنری، ابلاغ نقشها و مسئولیتهای شوراهای محلات، غنی سازی اوقات فراغت، مشارکت در جذب خیرین مدرسه ساز، تشویق و ترغیب خانوادهها و اتباع برای ثبت نام در دورههای سوادآموزی و همچنین تداوم آموزشها نیز از جمله وظایف است.
وی عنوان کرد: : یک کارگروه ملی با دبیری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی تشکیل شده و موظف است ظرف دو هفته در مرحله اول، ۴۰۰ محله کم برخوردار را در ۱۶ استان مرزی و همچنین تهران و کرمان شناسایی کند و به صورت ویژه در این مناطق متمرکز شود و شیوه نامههای اجرایی مربوط به هرکدام از موضوعات تفاهم نامه را ظرف دوماه ابلاغ کند.
نظر شما