۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 84731840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلمبیا میزبان وزنه‌برداری بزرگسالان جهان شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 84731840
کلمبیا میزبان وزنه‌برداری بزرگسالان جهان شد

تهران- ایرنا- پس از اعلام انصراف چین از میزبانی پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۲ جهان به دلیل همه‌گیری مجدد کرونا در این کشور، کلمبیا با اکثریت آرا به عنوان میزبان انتخاب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، فدراسیون بین‌المللی در فروردین ماه  فراخوانی را برای انتخاب مجدد میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال جاری منتشر کرد. کلمبیا یکی از هشت کشور عضوی بود که برای میزبانی این مسابقات ابراز علاقه کرد سپس از تمام هشت کشور خواسته شد تا در روز جمعه ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ یک جلسه پرسش و پاسخ ارائه کنند که سرانجام کلمبیا با اکثریت آرا به عنوان کشور میزبان جدید انتخاب شد.

این مسابقات از اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر (آبان) در بوگوتا برگزار می‌شود.

مایکل ایرانی رییس موقت IWF، اظهار داشت: این یک مناسبت شاد نه تنها برای فدراسیون وزنه‌برداری کلمبیا، بلکه برای IWF است. کلمبیا در طول سال‌ها قهرمانان خوبی را در این رشته داشته و اینکه بتوانیم در مسابقات جهانی بزرگسالان IWF در آنجا شرکت کنیم، بسیار خوشحالیم. وزنه برداری زندگی بسیاری از کلمبیایی‌ها را تغییر داده است و این رویداد در رشد این ورزش در داخل کشور بسیار مهم خواهد بود.

محمد جلود دبیر کل فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نیز با این موضوع موافق بود و افزود: کلمبیا به عنوان میزبان مسابقات جهانی برای خانواده وزنه‌برداری در سراسر جهان مهم است. چشم انداز ما از یک ورزش فراگیر با حضور جهانی و آینده این ورزش رو به رشد، زمانی که بوگوتا مسئولیت میزبانی مسابقات جهانی بزرگسالان در پایان سال را بر عهده می‌گیرد، طنین انداز می‌شود.

ویلیام پنیا رییس فدراسیون وزنه‌برداری کلمبیا نیز اظهار داشت: با کار زیاد و عشق فراوان، بهترین مسابقات جهانی تاریخ را رقم خواهیم زد. ممنون از IWF که به ما اعتماد کرد. 

مسابقات جهانی بزرگسالان در ابتدا قرار بود در چین برگزار شود، اما انجمن وزنه‌برداری چین (CWA) به دلیل وضعیت فعلی کووید-۱۹ در این کشور مخالفت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha