استفاده از دانش روز جهت افزایش سرعت وکیفیت ساخت نهضت ملی مسکن

تهران- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با هدف اجرای دستور رییس جمهوری مبنی بر ساخت مسکن با استفاده از دانش روز و بالابردن سرعت ساخت نهضت ملی مسکن، با دانشگاه صنعتی شریف تفاهمنامه همکاری امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا «اکبر نیکزاد» امروز سه شنبه در آیین امضای تفاهم نامه بین دانشگاه صنعتی شریف، بنیاد مسکن و پژوهشکده سوانح طبیعی ایران که در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: امضای این تفاهمنامه چندجانبه یک هدف مهم دارد آن هم ورود تکنولوژی به بخش ساخت و ساز است تا سرعت و کیفیت خانه سازی در کشور افرایش یابد.

نیکزاد به جلسه مربوط به دیدار با رییس جمهوری در فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت:رییس جمهوری بر ساخت یک میلیون واحد مسکونی با برنامه و دستور کار مشخص تاکید دارد و از ما گزارش سالیانه با محاسبه دقیق می‌خواهد. در همین راستا و با توجه به مطالبه رهبری در خصوص استفاده از دانش بنیان‌ها، امروز تفاهم نامه‌ای را با دانشگاه صنعتی شریف منعقد کردیم که ساخت و ساز مسکن با تکنولوژی های جدید سرعت خواهد گرفت.

به گفته نیکزاد، از مدتها پیش پژوهشکده بنیاد درباره ورود تکنولوژی به ساخت و ساز تحقیق کرده است و با نمونه هایی از تخریب واحدهای مسکن روستایی هنگام پدیده ها و سوانح طبیعی مواجه شده است که توقف این روند به استفاده از تکنولوژی ساخت بستگی دارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اکنون بنیاد مسکن در ساخت و ساز از پیچ ومهره در اسکلت سازی استفاده می‌کند و اسکلت فلزی از دستور کار خارج است. درحالی که اسکلت فلزی ۱۰ تا یک ماه طول می‌کشد، اکنون سوار کردن اسکلت پیچ و مهره ای ۲۴ ساعته انجام می‌شود، اما ما در همین حد از تکنولوژی ساخت مانده ایم و وقتی به قسمت نازک کاری می‌رسیم، کار ساخت و ساز طولانی و در واقع متوقف می‌شود.

وی گفت: دانشگاه منشا علم و سواد است و ما در راستای اجرای دستور رییس جمهوری و مطالبه رهبری تصمیم گرفتیم در سایه انعقاد این تفاهمنامه ساخت و ساز مسکن نهضت ملی را با دانش جدید روز و افرایش کیفیت انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha