۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84732407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت مالیات ها در مناطق نفت خیز باید عادلانه باشد

ایلام - ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت در پرداخت مالیات‌ها، نقش اساسی در رفع محرومیت استان‌های نفت خیز دارد و باید بصورت عادلانه اجرا شوند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی روز سه شنبه در دیدار با رییس سازمان مالیاتی کشور اظهار داشت: تعلل و عدم تصمیم گیری قاطع سازمان امور مالیاتی در خصوص اجرای بند ۱ و ۲ جز د تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ هیچ‌گونه توجیه قانونی ندارد و در صورت عدم اجرای این بندها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان متضرر خواهند شد.

وی ضمن تاکید بر شفاف سازی در خصوص عوارض آلایندگی واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی استان، گفت: میزان آلودگی صنایع آلاینده مستقر در استان، باید با نظر کارشناسی مشخص و در صورتی که آلایندگی این صنایع محرز شد، مشخص شود چرا طی سالیان متمادی آلایندگی این صنایع اعلام رسمی نشده است.

بسطامی تصریح کرد: در قراردادهای پیمانکاری برابر قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات و عوارض سهم دولت، توسط کارفرما جهت واریز به حساب امور مالیاتی به پیمانکار پرداخت می‌شود اما متاسفانه اکثر پیمانکاران مالیات و عوارض مذکور را با تاخیر چندساله و اقساط بلندمدت به امور مالیاتی پرداخت می‌کنند که این امر مشکلات فراوانی را برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌وجود آورده است.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امور مالیاتی برخی از توافق نامه ها را بدون هماهنگی با مودیان مالیاتی فسخ کرده که این تصمیمات یک جانبه مشکلات زیادی برای مودیان استان ایجاد کرده است.

بسطامی ادامه داد: با وجود هزینه‌های زیادی که جهت احداث ساختمان اداری امور مالیاتی استان صورت گرفته، اما تکمیل این پروژه تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته و باید امور مالیاتی کشور نسبت به اختصاص بودجه کافی جهت بهره مندی کارکنان و مردم از فضای مناسب اداری و کاری اقدامات لازم را انجام دهد.

رییس امور مالیاتی کشور نیز در این دیدار ضمن تقدیر  از پیگیری‌های نماینده ایلام، در خصوص پیشنهادات مطرح شده در این دیدار دستورات لازم را صادر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha