۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84732436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸ هزار کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در چهارمحال و بختیاری فعال است

شهرکرد- ایرنا-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، تعداد کارگران بیمه شده تامین اجتماعی این استان را ۹۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: علاوه‌بر آن تعداد زیادی کارگر نیز در استان فعالند که زیرپوشش بیمه قرار ندارند.

به گزارش ایرنا، محسن مولوی روز سه‌شنبه در نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان با امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: ۴۷ درصد کارگران استان در بخش صنعت، ۴۰ درصد در بخش خدمات و ۱۳ درصد در بخش کشاورزی فعال هستند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم زیر پوشش قرار دادن کارگرانی است که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نیستند که امید می‌رود طی سال‌های آینده بتوان بخش زیادی از این کارگران را زیر پوشش بیمه قرار داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش کارگران در تحقق شعار سال مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تصریح کرد: کارگران بازوی اجرایی تحقق شعار سال هستند.

مولوی کاهش حوادث کار را از مهمترین برنامه‌های استان  در حوزه کارگری برشمرد و گفت: با افزایش بازرسی از محیط‌های کار و کاهش حوادث می‌توان سلامتی کارگران را تضمین کرد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش رسیدگی به شکایات کارگری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌هایی که در این حوزه پیگیری می‌شود.

مولوی در ادامه میزان تسهیلات اختصاص یافته به استان در اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با کمترین انحراف در حال جذب است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین سهم استان در بخش مشاغل خانگی را ۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۲ درصد این تسهیلات به یک هزار و ۵۹۱ نفر پرداخت شده است.

مولوی از وجود ۲۷۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و افزود: دفاع از حقوق کارگران و کارفرمایان از کارویژه‌های این تشکل‌هاست.

وی تعداد تعاونی‌های فعال استان را سه هزار و ۱۱۵ تعاونی برشمرد و گفت: ۳۶ هزار نفر از مردم استان در این تعاونی‌ها عضو هستند.

مولوی تشکیل تعاونی‌ها دانش‌بنیان را از مهمترین برنامه‌های استان در بخش تعاون عنوان کرد و اظهار داشت: در این تعاونی‌ها از حضور نخبگان و دانشگاهیان بهره‌گیری می‌شود.

نماینده کانون کارفرمایان نیز در این  نشست به نقش بخش خصوصی در رونق تولید و اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: این بخش از سال‌های ابتدایی پیرورزی انقلاب اسلامی، سالهای دفاع مقدس و اکنون که در جنگ اقتصادی قرار داریم، نقش بسزایی در پیشبرد برنامه‌های تولیدی و اقتصادی کشور داشته است.

مسلم رییسی افزود: با تقویت بخش خصوصی و رونق تولید در کشور می‌توان نقشه‌های دشمن و تحریم‌های ظالمانه را بی‌اثر کرد.

ضرورت تامین امکانات رفاهی برای کارگران بازنشسته

نماینده کانون بازنشستگان نیز در این نشست اختصاص یک قطعه زمین برای احداث مکان رفاهی و تفریحی برای کارگران بازنشسته را خواستار شد و گفت: علاوه‌بر این انتظار می‌رود سهم کارگران بازنشسته در تسهیلات کم‌بهره دیده شود.

فضل‌الله نظری با اشاره به نیازهای درمانی بازنشستگان، تصریح کرد: اختصاص درمانگاه دندانپزشکی برای بازنشستگان از جمله نیازمندی‌های این حوزه است.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نیز در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سالجاری، اظهار داشت: این نخستین باری است که دستمزد کارگران از نرخ تورم پیشی گرفته است که نشان از همت والای دولت سیزدهم در بهبود رفاه کارگران دارد.

نورالله نیکبخت تصریح کرد: انتظار می‌رود شان و جایگاه کارگر در جامعه یش از پیش ارج نهاده شود و امید و آرامش برای این قشر تامین شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha