روز جهانی قدس آغاز مسیری برای آزادسازی این سرزمین مقدس است

قصرشیرین- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب گفت: روز جهانی قدس تنها دربرگیرنده مظلومیت فلسطین و مقاومت مردم این سرزمین نیست بلکه آغاز مسیری برای آزادسازی این سرزمین مقدس از اشغال صهیونیسم جهانی به سردمداری اسراییل غاصب و آمریکای جنایتکار است.

«محمدرئوف حیدری‌فر» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت روز جهانی قدس افزود: قدس قبله اول مسلمانان است و از جایگاهی جهانی در میان مسلمانان سراسر دنیا برخوردار است.

وی اظهار داشت: اختصاص یک روز یعنی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی امام (ره) بازتاب وسیع و بلکه عظیمی در عرصه روابط بین الملل به دنبال داشته است.

رییس دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: روز جهانی قدس تنها دربرگیرنده مظلومیت فلسطین و اندیشه قدس امروزه به ثمر نشسته است و مرد و زن و جوان و پیر در میان کشورهای اسلامی در خصوص قبله اول مسلمین و داستان مظلومیت آن و نحوه اخراج اسراییلی ها و صهیونیست ها فکر می کنند و امکان تشکیل کشور فلسطین در تمام این سرزمین که وعده پیامبر عزیز اسلام (ص) نیز هست را ارزیابی می کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، روز جهانی قدس و راهپیمایی ها و شعار علیه صهیونیسم از مرحله اندیشه نیز عبور کرده و به عملی در برابر آن ها تبدیل شده است و این عمل و این حرکت و این مقاومت هراس را در میان صهیونیست ها و حامیان استعماری آنها دوچندان کرده است،

وی با بیان اینکه از نظر علمی نیز، امکان تشکیل کشور فلسطین وجود دارد، گفت: اندیشه امام یک مرحله اساسی از مراحل تشکیل کشور فلسطین براساس نظریه های جغرافیای سیاسی از نحوه تشکیل کشور است؛ درحالی ما اکنون شاهد شکل گیری مرحله دوم از پنج مرحله مورد نیاز برای این رویداد هستیم.

وی در پایان ضمن ، قبولی طاعات و عبادات هموطنان مسلمان از تمام مردم دعوت به شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha