امام جمعه کرمانشاه: حقوق کارگران و وضع کلی کشور باید بهبود یابد

کرمانشاه - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور به ویژه وضعیت معیشتی و حقوق کارگران گفت: ایران کشور ثروتمندی است و باید با کمک گرفتن از نخبگان، مشاوران و وزرا، حقوق کارگران، وضع کلی کشور و تولیدکنندگان باید همه با هم بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در دیدار با نخبگان جامعه کارگری، کارفرماییان و تعاون استان کرمانشاه به مناسبت هفته کارگر در حسینیه بیت امام جمعه شهر کرمانشاه، با تبریک هفته کارگر به تشکل های کارگری و کارفرمایی افزود: از همان اوایل انقلاب اسلامی رسیدگی به وضعیت کارگران مورد توجه امام راحل (ره) بود و مقام معظم رهبری شعار تمام سال‌ها به استثنای یک و ۲ سال همه را معطوف به کار، تولید، اشتغال کرده که نشان از اهمیت بالای جنبه اقتصادی و معیشتی اقشار جامعه برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه در کشور مشکلات و سختی های اقتصادی وجود دارد، گفت: کشور ما در حوزه های مختلف مانند نفت و گاز، معادن، کشاورزی و دامداری و دیگر بخش ها ثروتمند است و اگر نخبگان، مشاوران و وزرا خوب تصمیم گیری کنند به راحتی بر مشکلات فائق می آییم.

آیت الله علما بیان داشت: اگر ایران ثروتمند نبود اینقدر آمریکا سر به سر ما نمی گذاشت و از همان اوایل انقلاب ما را تحریم نمی کرد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه گفت: ایران با وجود همین سختی ها در منطقه حرف اول را می زند و این هنر ماست، امروز این ما هستیم به آمریکا می گوییم نباید در منطقه حضور داشته باشد و در کنار مشکلات پیشرفت های زیادی داشته ایم و همه را با هم باید ببینیم.

آیت الله علما دلیل بسیاری از کاستی ها و نارسایی ها در جامعه امروز را مربوط به انباشت مشکلات در طول دولت ها گذشته مانند هشت سال جنگ تحمیلی دانست که هنوز آثار آن در  استان کرمانشاه وجود دارد و یادآوری کرد نباید منکر تصمیمات اشتباه مسئولان هم شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در پایان از نمایندگان تشکل های کارگری، بازنشستگان کارگری، و کارفرمایی خواست لیست مشکلات و با ارایه راهکار به دفتر بیت امام جمعه تحویل دهند تا در سفر رییس جمهور به استان با وی مطرح و رفع مشکل شود.

حقوق کارگران فقط ۳۸ درصد هزینه زندگی آنها را می دهد

در این جلسه نماینده تشکل های کارگری و بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در سال‌جاری گفت: با وجود این افزایش دستمزد، به گفته خود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این حقوق فقط کفاف ۳۸ درصد هزینه های زندگی کارگران را می دهد و برای ۶۰ درصد از هزینه های زندگی خود درمانده اند.

«جواد اکبری» در ادامه با تبریک این روز به تشکل های کارگری خواستار حمایت واقعی، علمی، منسجم  از تولید، بازار و صادرات و کل اقتصاد کشور شد و افزود: اگر کارفرماها با مشکل تولید روبرو شوند، جامعه کارگری نیز لطمه می خورد بنابراین می خواهیم فکر اساسی در سطح کلان برای اقتصاد کشور شود نه دستوری و یکشبه تصمیم اتخاذ کنند.

وی همچنین از تحمیل بارهای مالی بیش از حد به سازمان تامین اجتماعی که با پول کارگران و کارفرماییان می چرخد انتقاد کرد و گفت: دولت به صورت دستوری و با مصوبه مجلس که جنبه قانونی داشته باشد هزینه های پوشش بیمه زیادی به صندوق تامین اجتماعی تحمیل کرده است و اصلا بدهی خودش را که متقبل شده به تامین اجتماعی نمی پردازد.

پنجم تا ۱۱ اردیبهشت هفته کارگری در تقویم کشور نام گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha