فرماندار ملارد دستورات رئیس جمهور در سفر به غرب استان تهران را تشریح کرد

ملارد- ایرنا- فرماندار شهرستان ملارد مصوبات و دستورات رئیس جمهور در سفر به غرب استان تهران از جمله تامین مترو در غرب استان ، رفع مشکل آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی، ایجاد شهرک صنعتی، توسعه و تجهیز کمپ نگهداری و ترک اعتیاد، تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب برای این شهرستان را تشریح کرد.

جابر کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر رئیس جمهوری به غرب استان تهران، ۲ نقطه در شهرستان ملارد مورد بازدید قرار گرفت که یکی کمپ اخوان و دیگری شرکت کاسپین در شهرک صنعتی دهک بود.

وی یادآورشد: در شورای اداری پایان سفر، موضوعات و مسائل کلان سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار مطرح و به فراخور مشکلات هر کدام، تصمیماتی گرفته شد.

کریمی اظهارداشت: یکی از این مباحث تامین مترو در غرب استان بود که بنا شد یک شهرک سهامی میان شهرداری های این سه شهرستان تشکیل شود تا مسائل مربوط به مترو را به جد پیگیری کند، موضوعی که از فردای سفر بابت آن کارگروهی شکل گرفت.

فرماندار شهرستان ملارد گفت: یکی دیگر از موارد مطرح شده، احداث بیمارستان تامین اجتماعی در شهر ملارد بود، این شهرستان بیش از ۱۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد و این مساله ضرورت راه اندازی چنین بیمارستانی را نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی ملارد به بهره برداری رسید اما همچنان این شهرستان به جد با کمبود تخت روبروست و اگر بیمارستانی مشابه آن احداث شود، تاحدودی مشکل سرانه تخت درمانی ملارد مرتفع خواهد شد.

کریمی ادامه داد: برای ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی هنوز پیش بینی های لازم انجام نشده است اما به نظر حداقل باید ۱۰۰ تخت داشته باشد.

فرماندار شهرستان ملارد یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این سفر را بحث تعیین تکلیف پارک علم و فناوری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان برشمرد و گفت: بنا بود این پارک بامدیریت این دانشگاه راه اندازی شود اما تاکنون کاری انجام نشده و رئیس جمهور نیز دستور تعیین تکلیف آن حداکثر تا یک ماه آینده را صادر کرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که تا یک ماه آینده اقدامی برای فعال سازی این زمین ۵۰ هکتاری در ملارد انجام نشود، زمین در اختیار معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری برای بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کریمی یکی دیگر از مسائل مطرح شده را رفع مشکل آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت این شهرستان برشمرد و از دستور رئیس جمهور برای پیگیری و حل آن خبر داد.

فرماندار شهرستان ملارد با بیان اینکه ملارد تنها شهرستان فاقد شهرک صنعتی دولتی است، گفت: رئیس جمهور دستور دادند تا زمین ۷۲۴ هکتاری اختصاص یافته برای این شهرک، به سرعت تعیین تکلیف و فعال شود.

وی اعلام کرد: در این سفر رئیس جمهور دستوراتی برای تکمیل و بهبود زیر ساخت های ورزشی، تکمیل و بهره برداری ورزشگاه پنج هزار نفری و بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی صادر کردند.

کریمی افزود: یکی دیگر از دستورات مهم رئیس جمهور توسعه و تجهیز کمپ نگهداری و ترک اعتیاد اخوان در ملارد بود.

فرماندار شهرستان ملارد بیان کرد: در بخش صنعت نیز برای حل مشکل تامین سرمایه در گردش ۱۵۰ میلیارد تومانی شرکت تولید مواد لبنی کاسپین دستوراتی صادر شد.

وی یادآورشد: برای راه اندازی این شرکت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده اما متاسفانه بهره برداری از آن معطل تامین سرمایه در گردش ۱۵۰ میلیارد تومانی است.

کریمی اظهارداشت: رئیس جمهور دستور رفع مشکل بانکی این شرکت برای تامین اعتبار مورد نیاز را صادر کردند و در مقابل سرمایه گذار نیز متعهد شد تا نیمه اول سال با بهره برداری از این واحد صنعتی زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را فراهم کند.

فرماندار شهرستان ملارد گفت: یکی دیگر از دستوراتی که رئیس جمهور صادر کردند در مورد مشکل شرکت گل سرخ گمرگان با ظرفیت تولید پنج هزار تن قارچ بود.

وی خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر، معطل تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی است.

کریمی یکی دیگر از تصمیمات این سفر را مربوط به اجرا و تکمیل تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهرستان ملارد اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha