پروژه ۶ هزار واحدی مسکن دولت‌آباد کرمانشاه با روند مطلوبی در دست ساخت است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه روز چهارشنبه از پروژه ۶ هزار واحدی جهش تولید مسکن در شهرک دولت‌آباد کرمانشاه بازدید کرد و روند ساخت آن را مورد بررسی قرار داد و گفت: این پروژه با روند مطلوبی پیش می‌رود.

به گزارش ایرنا، «مهرداد آهکی» در این بازدید اعلام کرد: این پروژه با مساحت ۴۷ هکتار در محله دولت‌آباد و در غرب شهر کرمانشاه واقع شده است.

وی اظهار داشت: قرار است ۳۰۰ قطعه در این پروژه ساخته شود که هر قطعه شامل ۲۰ واحد و تعداد کل واحدهای مسکونی ۶ هزار واحد با ۴۶۸ هزار متر مربع است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه در ادامه گفت: در این پروژه ایجاد و ساخت فضاهای تجاری - خدماتی، آموزشی، مذهبی و ورزشی، درمانی، انتظامی و اداری، فضای سبز و پارکینگ، تاسیسات و تجهیزات شهری و مسیر سوار و پیاده در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، در ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ مرحله اول این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی و پرویز فتاح افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه پیشتر از تصویب طرح تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهرستان‌های پاوه، قصرشیرین، هرسین و صحنه خبر داده بود.

«منوچهر فخری» گفت: اجرای طرح جهش تولید در حوزه مسکن یکی از اولویت های اصلی دولت است و وزارت راه و شهرسازی نیز بر تامین سریع زمین های مورد نیاز برای اجرای این طرح تاکید دارد.

وی در ادامه از اقدامات بسیار خوب استان در راستای اجرای طرح جهش تولید در حوزه مسکن خبر داد و گفت: در قالب این طرح برای شهر هرسین تعداد ۲ هزار و ۲۱۹ واحد مسکونی سهمیه در نظر گرفته شده است و در نشست امروز  ۴۶ هکتار زمین برای اجرای این پروژه به شهر الحاق شد.  

وی افزود: سهمیه شهر پاوه در طرح جهش مسکن تعداد هزار و ۹۹۶ واحد مسکونی است که الحاق ۱۰ هکتار برای اجرای فاز اول به تصویب رسید.  

فخری همچنین اضافه کرد: سهمیه ساخت هزار و ۲۵۵ واحد مسکونی برای قصرشیرین در نظر گرفته شده و با توجه به طرح بازسازی و نیاز این طرح، حدود ۵۰ هکتار زمین که پیش از این هم داخل طرح بوده، دوباره به شهر الحاق شد.  

وی ادامه داد: در شهر صحنه نیز یک بخش در داخل محدوده شهر که دارای کاربری عمومی است برای اجرای طرح جهش مسکن در نظر گرفته شد و راه و شهرسازی مقدمات آماده کردن زمین را انجام خواهد داد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha