۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84733987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات رانندگی سال گذشته مرگ ۲۶۹ نفر را در استان سمنان رقم زد

سمنان- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: ۲۶۹ نفر به دلیل حوادث رانندگی در محورهای برون‌شهری و درون‌شهری استان طی سال ۱۴۰۰ جان‌ باختند.

مهدی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: آمار کشته‌های تصادفات در سال ۱۳۹۹ در حدود ۲۱۳ نفر بود که براساس گزارش‌ها، جان‌باختگان تصادف رانندگی در استان سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش ۲۶ درصدی داشت.
وی ادامه داد: از مجموع جان‌باختگان حوادث رانندگی سال۱۴۰۰ در  استان سمنان  ۲۰۱ نفر مرد و ۶۸ نفر زن بودند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان اظهار داشت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با  ۲۲۶ مورد در جاده های برون شهری و پس از آن ۳۲ مورد در مسیرهای درون شهری و ۱۱ مورد در جاده‌های روستایی گزارش شد.
وی تصریح کرد: چهار هزار و ۷۸۸ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان سمنان سال گذشته مراجعه کردند که از این تعداد سه‌هزار و ۲۵۵  نفر مرد و یکهزار و ۵۳۳ نفر زن بودند.
وی یادآور شد: مصدومان حوادث رانندگی استان سمنان طی سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹، افزایش  ۱۱ درصدی داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه لازمه کاهش تلفات جاده ای توجه به فرهنگ سازی از سوی دستگاه های مختلف است، گفت: برای فرهنگ سازی برای کاهش تلفات جاده ای باید به صداوسیما و رسانه ها توجه ویژه شود. 
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha