۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84734201
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میانگین امید به زندگی در خراسان شمالی کمتر از کشور است

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: میانگین امید به زندگی در این استان یک و نیم سال کمتر از کشور است که نشان دهنده عقب ماندگی در بسیاری از شاخص ها از جمله بهداشت و درمان، تغذیه صحیح، آب سالم، راه های دسترسی و آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد وحیدی عصر چهارشنبه در نشست با رسانه های استان اظهار داشت: بالا بودن شاخص امید به زندگی به بهبود شاخص های زیادی مربوط است که متاسفانه این استان در بسیاری از شاخص ها از میانگین کشور عقب است و جزء رده های آخر در بین استان های کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخی شاخص ها نسبت به کشور فاصله زیادی دارد افزود: باید برای رسیدن به شرایط مطلوب و بالابردن شاخص ها در زمینه های مختلف تلاش کنیم چرا که جزء مطالبات مردم نیز است.

وحیدی با بیان اینکه خراسان شمالی در حوزه اقتصادی کشاورزی سنتی است افزود: همین سنتی بودن باعث پر هزینه بودن کاشت، داشت و برداشت شده است که کشاورزان و دامپروران این استان بیشتر درآمد پایینی دارند و در بحث های صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش نیز ضعیف هستیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار دشات: مردم این استان تنبل نیستند اما بهره وری بسیار پایین است که این امر باعث می شود درآمد کافی نداشته باشند، بهره وری در بخش های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی بسیار پایین است، ۳۸ درصد اشتغال این استان در زمنیه کشاورزی است.

وحیدی با بیان اینکه خراسان شمالی در نوبت سفر رییس جمهور است افزود: شرایط اعتباراتی در سال جاری نیز مناسب است امیدوار هستیم که برای  رشد شاخص ها  و رفع مشکلات نگاه ویژه ای نسبت به این استان شود که باید

نسبت به سایر استان ها متفاوت تر باشد تا فاصله ها کمتر شود.

خراسان شمالی حتی یک بیمارستان آموزشی ندارد

وی با بیان اینکه این استان حتی یک بیمارستان آموزشی ندارد گفت: آموزش در بیمارستان های درمان این استان انجام می شود این در حالی است که بیمارستان آموزشی از نظر فضا و استاندارد ها متفاوت تر طراحی شده اند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد یک بیمارستان ۳۰۰ تختی با عنوان آموزشی در این استان اشاره کرد و افزود: هنوز در این استان رشته تحصیلی دارو سازی نیز وجود ندارد.

نماینده مردم خراسان شمالی با بیان اینکه تامین آب پایدار برای شهرها از اولویت استان باید باشد اظهار داشت: شرکت پتروشیمی استفاده از پساب آب خاکستری را نیز به طور جد پیگیر باشد .

وحیدی همچنین از اجرا نشدن فاز دو پتروشیمی نیز گلایه کرد و افزود: تمام پتروشیمی ها فاز دو  را اجرا کرده اند یا در حال اجرا هستند اما متاسفانه این در استان هیچ اقدام جدی انجام نشده است در حالی که صنعت موظف به زایش است.

وی از بلاتکلیفی مدیر عامل پتروشیمی نیز انتقاد کرد و افزود: هم اینک مدیر عامل این شرکت بزرگ تولیدی با حفظ سمت مدیر امل پترو فرهنگ است که حتی این نوع مدیریت قانونی نیز نیست.

وحیدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از مطالبات مردم این استان ارتقای روستاها به بخش و بخش ها به شهرستان است که این مهم در راستای افزایش و بهبود شاخص ها ضرورت نیز دارد و هم اکنون تلاش می کنیم

ارتقای بام و صفی آباد در اسفراین و مانه در مانه و سملقان برای شهرستان شدن تا زمان سفر رییس جمهور به استان انجام شود.

دفاتر صنایع بزرگ در تهران تعطیل شود

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاتر صنایع بزرگ باید در تهران تعطیل شوند گفت: متاسفانه حساب های بانکی این صنایع در بانک های داخل استان نیست، پول استان به بانک های تهران واریز می

شود به نوعی مردم این خطه محروم از آن بی بهره هستند.

وی از رسوب نکردن اعتبارات بانک های خصوصی در استان نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: هم اینک تنها حدود پنج درصد جذب اعتبارات بانک های خصوصی در استان رسوب می کند این در حالی است که باید تا ۵۰ درصد رسوب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha