نماینده بجنورد در مجلس: ایجاد راه ارتباطی خواسته اصلی رازوجرگلانی‌هاست

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد راه های ارتباطی مناسب برای ارتباط با مرکز استان و استان های همسایه از خواسته اصلی مردم شهرستان رازوجرگلان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد وحیدی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان رازو جرگلان اظهار داشت: راه های ارتباطی مناسب از مولفه های اصلی سرمایه گذاری در هر منطقه است که در این بین محرومیت این شهرستان از راه های مناسب بیشترین مشکلات را برای سرمایه گذاری و ایجاد زنجیره تولید در بخش های مختلفی همانند کشاورزی، و صنایع دستی شهرستان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه منابع استانی، تنها ۱۵ درصد اعتبارات ساخت راه شهرستان را تامین می کند، افزود: راه روستایی شیرین دره به رازوجرگلان نیز به عنوان راه اصلی تعریف نشده است تا شاهد جذب اعتبار ملی برای تسریع در ساخت این جاده باشیم.

وحیدی با اشاره به ظرفیت سدهای چندیر و سومبار در رازوجرگلان، خاطرنشان کرد: باید تمامی دستگاه های مربوطه برای بهره مندی کشاورزان از آب های مرزی در این شهرستانی متمرکز شوند زیراکه هم اکنون بسیاری از روستاها در تنش آبی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان رازوجرگلان شرمنده مردم هستیم، تصریح کرد: علوم پزشکی استان جزیره ای فکر می کند و توزیع امکانات پزشکی در این استان به خوبی انجام نشده است، به گونه ای که برخی از شهرستان نیروهای مازاد درمانی دارند و این شهرستان از نبود پزشک رنج می برد.

رازوجرگلان پرآب ولی تشنه است

دیگر نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره تنش آبی در رازوجرگلان، گفت: با وجود ظرفیت فراوان سدهای چندیر و سومبار، همچنان این شهرستان مرزی تشنه است به گونه ای که باید با مدیریت درست منابع آبی سریعا تنش آبی در این شهرستان برطرف شود.

نماینده بجنورد در مجلس: ایجاد راه ارتباطی خواسته اصلی رازوجرگلانی‌هاست

دکتر سیدمحمد پاکمهر با بیان اینکه مشکلات و دغدغه های شهرستان راز و جرگلان باید با اولویت بندی و برنامه ریزی حل شود، تصریح کرد: اگر مشکلات حوزه آب در روستاهای مرزی شهرستان راز و جرگلان مورد پیگیری دستگاه اجرایی قرار نگیرد و برطرف نشود همچنان شاهد مهاجرت جوانان این منطقه خواهیم بود.

وی تسریع در ساخت بیمارستان برای مردم شهرستان راز و جرگلان الزامی دانست و گفت: گرچه با اقدامات خوب و همکاری مجموعه مدیریت استان، خراسان شمالی از اورژانس هوایی بهره مند شد ولی داشتن مرکزی درمانی در این شهرستان مرزی از نیازهای اصلی مردم رازوجرگلان است.

در این نشست که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد، از ایثارگران شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha