امام جمعه قشم: روز قدس نماد حمایت اسلام ناب از مظلومان جهان است

قشم- ایرنا- امام جمعه قشم با تاکید بر اهمیت راهپیمایی روز قدس، این روز را نماد حمایت اسلام ناب از مظلومان جهان دانست و با بیان اینکه نامگذاری روز قدس محصول بینش عمیق، حکمت، خردمندی و تدبیر حضرت امام (ره) بوده است، از عموم قشموندان خواست با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس از جریان مقاومت حمایت کنند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز پنجشنبه در آستانه روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: روز جهانی قدس که در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان است، روز مقدسی در تاریخ مبارزات ملت بزرگ ایران و عدالت خواهان جهان و یادگار ماندگار امام راحل عظیم الشان است، که این روز را روز مقابله مستضعفین با مستکبرین نامگذاری فرمودند و به عنوان نماد حمایت اسلام ناب از مظلومان جهان قرار داده شد.

وی ادامه داد: روز قدس، روز کنار گذاشتن همه سلایق است و پیوستن این قطره ها به اقیانوس جاری انسان ها است.

امام جمعه قشم اضافه کرد: مسئله قدس، یک مسئله اسلامی و انسانی و نه یک مسئله ملی و عربی است.

حجت الاسلام حاجبی توضیح داد: این فرموده امامین انقلاب اسلامی ما که حمایت جدی از مسئله فلسطین دارند، نشان دهنده این است که ذات انقلاب اسلامی، مبارزه با استکبار در آن وجود دارد.

وی اظهار داشت: از این رو فرزندانی هم که در مکتب چنین اسلام نابی و مکتب امامین انقلاب پرورش یافته اند آنان نیز مجاهدان صدیق در مقابل مستکبرین هستند به خصوص شهید قدس، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی علیه که شهید آزادگی، انسانیت و اسلام نام گرفته است.

امام جمعه قشم افزود: روز قدس، روزی است که جهان اسلام و انسان های آزادیخواه و مستضعف بر علیه استکبار جهانی و اشغالگران قدس شریف در صفی واحد برای تحقق وعده الهی قیام می کنند و فریاد بر می آورند.

وی با اشاره به این موضوع که امسال را نیز روز جهانی قدس را بدون حضور فیزیکی شهید والامقام، سردار دلها سپهبد شهید حاج قدس سلیمانی برگزار می کنیم، گفت: اما روح و روحیه این شهید بزرگوار در میان ما حاضر، ناظر و تاثیر گذار است.

حجت الاسلام حاجبی اظهار داشت: امیدوارم که مردم عزیز شهرستان قشم هم همراه با امت اسلامی با بصیریت در راستای محکومیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و این رژیم کودک کش از هیچ کوششی فرو گذار نکنند و روح امام راحل و شهید قدس سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را با حضور خودشان در راهپیمایی روز جهانی قدس شاد کنند.

وی تصریح کرد: در واقع ما در این خطه از عالم اسلام نشان بدهیم که پشتیبان مظلومان فلسطینی هستیم و با حضور دشمن شکن خودمان باید به کشورهای که دست شان را در دست نحص صهیونیست ها قرار دادند، بفهمانیم که این عاقبت خوشی برای آنها نخواهد داشت.

امام جمعه قشم اعلام کرد: مردم این شهرستان فریادشان این است که این اشتباه راهبردی بعضی از دوئل عالم اسلام است که متاسفانه رخ داده و از این حرکت آنها ابراز انزجار و نفرت می کنیم، هم از صهیونیست ها و هم از دوستداران آنها و ان شاء الله که خدای متعال تفضل خواهد کرد، صف های به هم پیوسته ما را خواهد دید و این باعث می شود که برکات خود را بر ما نازل بفرماید.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ این روز را  برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیست در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند.

در این روز مراسم های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می شود.

همه ساله مردم ولایتمدار قشم اعم از شیعه و سنی نیز همراه با تمام مسلمانان و مردم آزادیخواه جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس را گرامی می دارند و با شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ اعلام می کنند که «کَلِمَةُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیا وَ اللَّهُ عَزیزٌ حَکیمٌ - اراده‌ خداوند، برتر از هر اراده و خواسته‌ای است و خداوند عزیز و حکیم است».

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha