۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84734879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: تبعیت نکردن از بیگانه رمز پیروزی نهایی است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اگر تبعیت از بیگانه نباشد، هیچ کسی نمی‌تواند به ما آسیب بزند و این رمز و رازهای پیروزی نهایی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت روز قدس در خراسان جنوبی افزود: مشکل اینجاست که به جای تبعیت از عالم ربانی و مراجع و رهبر دین، متاسفانه از چیزهایی که هدفش را نمی‌دانیم، تبعیت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید خود و جامعه خودمان را حفظ کنیم گفت: سیاست شوم آمریکا، صهیونیسم و لیبرال برای ما مضر است، اما بدانیم اگر خود ما تابع و گرفتار نباشیم آنها هیچ آسیبی نمی‌توانند به ما بزنند، بنابراین خودمان شریک آسیب‌هایی هستیم که به ما وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ما امروز در شرایط معمولی نیستم و با فیض و کمک الهی به این نقطه رسیده‌ایم و کسانی در این زمینه از وقت، جان و فکر خود سرمایه‌گذاری کردند و خداوند هم کمک کرد.

وی گفت: اکنون دولت، مجلس، قوه قضاییه و مردم ما هماهنگ هستند و در سطح جهان خیلی حرف برای گفتن داریم اما شرط آن رعایت این اصول است؛ امروز آمریکا و صهیونیسم رو به افول است و به آخر عمرشان رسیدند بنابراین سعی کنیم در داخل کشور هوای نفسانی و اختلاف سلیقه را کنار بگذاریم چون ما در آستانه پیروزی عظیمی در اسلام هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تمام نظام تکوین، تشریع و نظام خلقت رمز و راز است و برای فرد فرد جامعه آگاهی کافی و تسلط بر آن محال یا مشکل است، بنابراین همه رشته‌ها تخصصی می‌شود و کسانی عمر خود را وقف می‌کنند و به آن تخصص‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و جامعه هم براساس نیازش از متخصصان امین تبعیت می‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه بشری به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شود افزود: یک دسته کسانی هستند که هم به علم و هم به حق رسیدند و علم خود را در راه حق در خدمت بشر قرار دادند، در سلسله اولیه‌اش انبیاء، اولیا و جانشینان معصوم و علمای صاحب نظر حق‌پرست هستند که هم می‌دانند و هم دیگران را به حق فرا می‌خوانند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در امور روزمره همه توجه دارند که اگر مریض است یا می‌خواهد در امور مختلف سرمایه‌گذاری کند به چه کسی مراجعه کند و حتما به کسی که متخصص و امین است مراجعه می‌شود اما در مسائل بالاتر که باید این حساسیت بیشتر باشد، ولنگاری بیشتر است و آنهایی که جامعه بشری را از اوج انسانیت تا سطح پایین آوردند، این ظلم بزرگی به هستی و بشریت است.

وی ادامه داد: انسان‌های عاقل در هر امری و بیش از هر امری در تشخیص کمال و سیر الی الله دنبال انسان‌های عالم، آگاه و حق‌شناس و به تعبیر ربانی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اسلام متعلق به همه بشریت است اما شرط این است که از راهش ورود کند و امروز جامعه ما به تبعیت از عالم آگاه به این مهم رسیده، البته خود یک اصل مشخص در مکتب تشیع است که باید دینش را از عالم متخصص بگیرد و تبعیت کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگر انسان‌هایی هستند که خودشان به علم و حقیقتی نرسیده‌اند و اهل تشخیص حق از باطل هم نیستند، در سطح پایین حیوانی بر منافع مادی و در جنگ حیوانی مثل تنازع بقا قرار گرفتند و مخل قوام یک جامعه الهی در سطح زمین هستند، همین‌هایی که به هر اسمی، هر جنایتی را انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: غرب در توطئه‌ای عظیم آفتی بزرگ به جان و مال، اعتقاد و حیثیت و انقلاب اسلامی می‌زند و با سازش عده‌ای، افراد مرتجع و منحرف داخل جهان اسلامی می‌سازد و داعش را ایجاد می‌کند که اینها مانع رشد هستند.

وی افزود: آنان عناصر داخلی را برای ایجاد اختلاف در بین کشورهای اسلامی وضع می‌کنند، همه اینها مجری شیطنت‌های صهیونیست‌ها و لیبرال‌ها و کسانی هستند که نمی‌خواهند اسلام بماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه جهاد اصغر همین جنگ‌های نظامی است که میلیون‌ها انسان در پای رسیدن به هدفش به شهادت و هلاکت می‌رسند گفت: مقام عظیم شهادت در جهاد اصغر تحقق پیدا می‌کند و این همه توطئه و جنگ‌های نظامی و بین‌المللی معلول نفس انسان است.

وی تصریح کرد: جهاد اکبر آن است که با علت بجنگد و نفس را در چارچوب عقل و دین کنترل کند، در این صورت همه فتنه‌ها می‌خوابد و همه به سلامت می‌مانند اما ملاحظه می‌کنید کسی از نفس در امان نیست و به سادگی می‌توان انسان‌ها را علیه خودشان تحریک کرد و شکست‌هایی که حاصل می‌شود از ناحیه خودی و بدنفسی بر ما تحمیل می‌شود.

امام جمعه بیرجند افزود: برای اینکه پیروزی حاصل شود و زرهی در مقابل نفوذ نفس و توطئه‌ها باشد و خونی هم ریخته نشود باید از بیگانه و آرمان‌های دشمن تبعیت نکنیم، باید تابع طرح‌های بیگانه نشویم چرا که فتنه‌ها و آسیب‌هایی که در جامعه می‌بینیم به خاطر تبعیت از توطئه بیگانه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha