ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ شغل با تکمیل شرکت پتروپالایش مکران جاسک

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: شرکت پترو پالایش مکران جاسک ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با راه اندازی این طرح برای بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، خلیل قاسمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح پترو پالایش مکران در شهرک صنعتی جاسک افزود: طرح پترو پالایش مکران محصولات پالایشگاهی ۱۴ نوع محصول اعم از بنزین، نفت کوره، بایو دیزل، کک نفت خام، گوگرد، تولوئن پ غیره خواهد کرد.
وی بیان داشت: ظرفیت تولید این محصولات بیش از ۱۴ میلیون تن در سال است. 
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان، سرمایه گذاری ثابت طرح پتروپالایش مکران را بیش از ۴۱۱ هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال اعلام کرد.
معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان نیز  در نشستی که پس از بازدید طرح یادشده انجام شد، اظهار داشت: یکی از مشکلات این طرح ترخیص نشدن کالاها از گمرک بود که مورد بررسی قرار گرفت.
علی فیروزی افزود: طرح های بزرگی که در جوار پالایشگاه و در شهرک صنعتی جاسک در حال ساخت است، روند ترخیص کالا از گمرک نباید در روند ساخت آن مجموعه خللی ایجاد کند.
وی ضمن تاکید بر جذب نیروی بومی در طرح ها و شرکت‌های در حال فعال شهرستان جاسک و منطقه مکران، تصریح کرد: در بازدیدی که از طرح پتروپالایش مکران صورت گرفت،  بیشتر نیروهای فعال در مجموعه بنا به اعلام شرکت از شهرستان جاسک و کوه مبارک هستند. فیروزی افزود: تامین زیرساخت‌های اعم از برق، آب و غیره به جز رفع نیاز شهرک صنعتی باید به گونه ای باشد که مردم منطقه نیز از آن بهره مند شوند.
براساس اطلاعات مندرج در روزنامه رسمی کشور، تاسیس شرکت سهامی خاص پترو پالایش مکران درتاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ به شماره ثبت ۵۲۷۲۶۱ به شناسه ملی ۱۴۰۰۷۶۴۶۳۷۷ ثبت و امضا ذیل دفاتر تکمیل شده است.

موضوع فعالیت این شرکت سرمایه گذاری، مشارکت و بهره‌برداری طرح‌های تولید، فرآوری، ذخیره‌سازی و انتقال نفت خام، گاز و انواع فرآورده های نفتی و محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی و سایر حامل های انرژی سرمایه گذاری در شرکت ها، مجتمع ها، طرحها و واحدهای تولیدی و صنعتی عموماً و صنایع نفت و گاز، انرژی، پالایشگاه و پتروشیمی خصوصاً بمنظور ایجاد، راه‌اندازی، بهره‌برداری و یا توسعه اینگونه واحدها توسعه مدیریت انرژی به منظور استفاده کارآمد و بهینه از منابع انرژی از طریق انجام مطالعات، تحقیق و توسعه، مدیریت ساخت و اجرای طرح های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز، پالایشگاه و پتروشیمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha