۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84735264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

درخواست رسمی بایدن از کنگره آمریکا برای توقیف بیشتر اموال روس‌ها

تهران-ایرنا- کاخ سفید امروز در بیانیه‌ای از درخواست رسمی جو بایدن رئیس جمهوری این کشور از کنگره آمریکا نسبت به اختیارات بیشتر توقیف اموال ثروتمندان مرتبط با کرملین را خبر داد.

به گزارش ایرنا از راشا تودی روسیه، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خطاب به نمایندگان کنگره خواستار اختیارات بیشتر برای مسدود کردن دارایی افراد ثروتمند در ارتباط با دولت روسیه شد.  

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد بایدن اواخر روز پنج‌شنبه رسماً از کنگره خواهد خواست که برای مسدود کردن دارایی‌ افراد ثروتمند مرتبط با کرملین اختیارات بیشتری در اختیار دولت او قرار دهند.

انتظار می رود بایدن بسته قانونی جامعی را پیشنهاد کند که اختیار دولت را برای ضبط اموال الیگارش‌های روسیه افزایش دهد.

بر اساس این پیشنهاد، مقامات آمریکا می‌توانند اموال متعلق به الیگارش‌های تحریم شده روسیه را توقیف کنند. البته بیانیه منتشر شده توسط کاخ سفید مشخص نمی‌کند که چه معیارهایی برای شناخت افراد و ارتباط آنها با روسیه استفاده شده است.

پیش از این اتحادیه اروپا بیش از ۳۰ میلیارد دلار دارایی افراد ثروتمند روسی را در این کشورها مسدود کرده است که ارزش آنها معادل ۷ میلیارد دلار است. به گفته کاخ سفید، خزانه‌داری آمریکا کشتی‌ها و هواپیماهایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را که متعلق به افرادی است که گمان می‌رود روابط نزدیکی با کرملین دارند، تحریم و مسدود کرده است.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا، کانادا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، استرالیا و چندین کشور دیگر، مسکو را با تحریم‌های مالی روبرو کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha