نماینده ولی‌فقیه در مازندران: روز قدس نویدبخش نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: روز قدس و حضور پرشور و حمایت همیشگی مسلمانان جهان از فلسطین، نویدبخش نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز قدس کلید واژه بیان مظلومیت مردم فلسطین است تا در طول زمان مظلومیت این مسلمانان از ذهن مردم جهان محو نشود.
وی خاطرنشان کرد : امروز حضور پرشکوه مردم مازندران و همچنین مردم سایر استان‌های کشور در راهپیمایی روز قدس بی بدیل بود و این حضور در واقع مقابله با ظلم و حمایت از مظلوم است.
امام جمعه ساری با بیان این که مظلوم‌ترین ملت جهان مردم فلسطین و ظالم‌ترین مردم در جهان رژیم غاصب اسرائیل و حامی آن یعنی شیطان بزرگ آمریکا است، گفت: امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند تا با وحدت همه مسلمانان، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم به معنای واقعی محقق شود و در دهه های گذشته همواره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پای آرمان های فلسطین مظلوم ایستاده است.
محمدی لائینی گفت: کلیدواژه روز قدس می‌تواند نشان‌دهنده مظلومیت تمامی مظلومان عالم در سراسر جهان و نابود کننده همه ظالمان باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: تقدیر و تشکر خود را از مردم ولایی مازندران که با دهان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، اعلام می دارم و آنان با حضور پرشور خود ثابت کردند که از تحریم‌ها و تهدیدات آمریکا نگران نیستند و به هیچ عنوان صحنه را ترک نخواهند کرد.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام کردند.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در ۶۲ نقطه از استان مازندران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha