استاندار هرمزگان: تمرکز در مسایل شهری بر سخت افزار و ساخت و ساز داریم

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: ما در مسائل شهری تمرکز بیش از اندازه‌ای بر سخت افزار و ساخت و ساز داشته ایم، در صورتی که مساله روح شهری نیز موضوع بسیار مهمی است که باید به آن نیز توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی جمعه شب در مراسم روز ملی شوراها و تجلیل از اعضای فعلی و سابق شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن گرامیداشت این روز، اظهار داشت: مسائل شهری بندرعباس بسیار متنوع است و مجموعه‌ای از مسائل مختلف از جمله مساله فاضلاب، شهرک پیامبر اعظم، مباحث مرتبط با تفریحات مردم و دیگر موارد را در بر می‌گیرد که نیاز است این مسائل با هم در جهت ارتقای سطح رفاه عمومی برطرف شود و تلاش می کنیم این امر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات بندرعباس با خرد جمعی قابل حل است، افزود: اگر در تصمیم گیری ها خرد جمعی بکار رود، تصمیم ها با یک ساختار و به شکل بهتری اجرا می شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: شوراهای اسلامی در کنار داشتن نقش مطالبه گری نقش مهمی در امید دادن به مردم دارند و باید در بسیاری از مسائل همه ما مسئولان با از خودگذشتگی مسیر را برای توسعه شهر باز کنیم و قطعا خداوند نیز این از خودگذشتگی و ایثار را می بیند و اجر آن محفوظ خواهد بود.

دوستی با تاکید بر تقویت همکاری و تعامل مدیران اجرایی و شورایی گفت: تحقق این مهم سبب هم‌افزایی توان آنها می‌شود که لازم است شورای اسلامی شهرها و روستاها راهکارهای لازم برای حل مشکلات در راستای هم‌افزایی توان آنها ارائه کنند.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: اهمیت شورا در چندین اصل قانون اساسی و در دین مقدس اسلام  به صراحت بیان شده است و امروز که شورا در قالب یک ساختار سیستماتیک زمینه مشورت همگانی را فراهم کرده است، تاثیر و جایگاه موثری در بهبود شرایط جامعه ایفا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم به مناسبت روز شوراها از اعضای ۶ دوره اخیر شورای شهر بندرعباس تجلیل شد.

نهم اردیبهشت مقارن با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) برای تشکیل شوراهای اسلامی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا گرامی‌داشته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha