چشم انداز توسعه بندرعباس بر مبنای احترام به میراث فرهنگی شهر طراحی شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر حفظ کالبد شهری بندرعباس گفت: چشم انداز توسعه بندرعباس باید بر مبنای احترام به تاریخ و میراث ملموس و ناملموس شهر طراحی شود و در تغییرات نباید هویت شهری از بین برود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه شنبه در نشست گرامیداشت روز شوراها در صحن شورای اسلامی شهر بندرعباس با تبریک روز شوراها افزود: بندرعباس به دلیل مجاورت با دریا ظرفیت زیادی به ویژه در حوزه گردشگری دارد و در تعطیلات عید نوروز امسال افزون بر هشت میلیون سفر داشتیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بندرعباس پایتخت گردشگری دریایی است، بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد سفرهای دریایی در استان هرمزگان است که حجم قابل توجهی از این سفرها مربوط به اسکله شهید حقانی بندرعباس می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: تعیین تکلیف حریم ۶۰ متری و صدور سند در بافت فرسوده صورت گرفته و احداث جاده دسترسی از اراضی نظامی در شرق و غرب بندرعباس در مراحل نهایی است و پس از توافق ها انجام می‌شود، از شورا و شهردار خواستاریم محلات و بافت‌های فرسوده را باید ویژه ببینند تا بتوان کار خوبی برای این مردم انجام داد.

دوستی با اشاره به طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس نیز گفت: در حوزه فاضلاب شهر بندرعباس طرحی با کمک صنایع با محوریت ایمیدرو آغاز شد، در ابتدای دولت تنها ۱۷ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته بود اما در حال حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد فعال داریم که پیشرفت خوبی داشته‌ایم این مساله سیاست دولت و تصمیم مهم وزارت صنعت، معدن و تجارن بود که منافع خوبی نیز تخصیص یافت.

وی ادامه داد: در خصوص بازآفرینی شهری تصمیم های خوبی گرفته شد، این طرح هم نیاز به منابع قابل توجه دارد و برای اجرایی شدن دولت در کنار مردم و نمایندگان مردم در شورا است.

استاندار هرمزگان گفت: در برخی حوزه‌ها از جمله مبحث آلایندگی که حق مسلم مردم است نیازمند پیش زمینه فنی هستیم، باید مشاور گرفته شود و بر اساس پروتکل‌های سازمان محیط زیست آلایندگی مشخص شده و پرونده با قدرت به پیش برود.

شوراها موجب توسعه در حوزه شهر و روستاها شده آمد

استاندار هرمزگان اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک سال و نیم گذشته دوران پر کار و پر فراز و نشیب داشته‌اند و با اتخاذ تصمیمات در حوزه شهر و روستا سبب توسعه بیشتر شده‌اند.

وی افزود: نخستین گام توسعه و پیشرفت مساله هماهنگی است، هماهنگی در شوراها با توجه به دیدگاه‌ها و سلایق مختلفی که وجود دارد سخت است اما خوشبختانه شاهد این اتفاق هستیم.

دوستی با قدردانی از تلاش رییس و اعضای شورای شهر بندرعباس گفت: کار فردی راحت است اما کار شورایی و کار جمعی کردن امری قابل تقدیر است، مطابق آمارها، اعداد و ارقام، برآیند شورا و شهردار برآیندی موفق است.
وی تصریح کرد: دولت توسعه شهری را یک اصل می‌داند و در پرداخت حقوق شهری از جمله مباحث آلایندگی و انتقال پرونده‌های مالیاتی که در سالیان گذشته قصوری رخ می‌داد امسال این مسائل حل و مرتفع شده است.
گفتنی است در این نشست از اعضای شورای شهر بندرعباس تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha