مهران حسنی روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه تعطیلات دو روزه عید سعید فطر دقیقا در دو روز میانی هفته قرار گرفته و امکان سفر مسافران در طول هفته فراهم شده است، ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با همه کمیتههای ذیل این ستاد برای برنامهریزی پذیرایی از مسافران فعال شده است.
وی افزود: برنامهریزیهای لازم برای نظارت ویژه بر اماکن گردشگری و زیرساختها و تاسیسات اقامتی مازندران از هشتم تا ۱۶ اردیبهشت انجام شده و همه زیرساختهای اقامتی مازندران آماده پذیرایی از مسافران هستند.
معاون گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: پذیرش مسافران در استان برای تعطیلات پیش رو آغاز شده و همچنان در حال انجام است. طبق آمارهای رسمی در مازندران بیش از یک میلیون نفر-شب ظرفیت اقامتی برای مسافران داریم که همه این زیرساختها آماده پذیرایی از مسافران هستند.
حسنی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به ظرفیت اقامتی موجود مشکلی در پذیرش مسافران نداریم و تا پایان تعطیلات نیز پذیرای مسافران و مهمان هستیم.
وی با اظهار این که نظارت بر زیرساختها و تاسیسات اقامتی سراسر استان نیز در این مدت مانند تعطیلات نوروز با هدف حفظ کیفیت ارائه خدمات گردشگری در استان به صورت ویژه انجام میشود ، از مسافران و مهمانان که به مازندران سفر میکنند خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در تاسیسات و زیرساختهای گردشگری استان، با شماره ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند و شکایت خود را علام کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد.
به گفته این مسئول در ۱۷ روز تعطیلات نوروزی امسال مسافران مازندران ۲۸ شکایت از مراکز اقامتی، یک شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی، سه شکایت از مراکز پذیرایی، یک شکایت از مراکز بین راهی و سه شکایت از جاذبههای گردشگری مازندران ثبت کردند.
نوروز ۱۴۰۱ طبق آمارهای رسمی حدود ۱۵ میلیون نفر-شب اقامت در زیرساختهای اقامتی رسمی مازندران ثبت شد و میانگین حدود ۹۰۰ هزار نفر-شب اقامت را برای این استان ثبت کرد.
نظر شما