مقدمات ارتقای شهرستان شهریار به فرمانداری ویژه با دستور رئیس جمهور فراهم می‌شود

شهریار - ایرنا - فرماندار شهرستان شهریار گفت: فرمانداری این شهرستان بر اساس دستور رئیس جمهور  ارتقا پیدا می‌کند و به تبع آن نیز تعداد قابل توجهی از ادارات در آن  در صورت تصویب هیات محترم وزیران به سطح اداره کل ارتقاء خواهد یافت.

امیرعباس شفیع‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دستورات آیت الله دکتر رئیسی در سفر اخیر به شهرستان های غرب استان تهران، ارتقای فرمانداری شهرستان شهریار به فرمانداری ویژه بود، دستوری که می تواند چالش ساختار اداری مورد نیاز این منطقه با توجه به جمعیت آن را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان شهریار قریب به یک میلیون نفر است، یادآورشد: ساختار اداری موجود برای این میزان جمعیت جوابگو نیست.

شفیع زاده اظهار داشت: در صورت اجرای این دستور، تعدادی از ادارات مانند آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اقتصاد و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اداره کل ارتقا پیدا می کنند که در خدمت رسانی بهتر به مردم موثر است.

فرماندار شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: هم اکنون اداره کل اطلاعات غرب استان، اداره کل امور مالیاتی و فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در این شهرستان مستقر هستند و فعالیت می کنند.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون شهریار ۲ بخش دارد که با پیگیری های انجام شده بناست به زودی بخش سعیدیه نیز در تقسیمات سیاسی آن تصویب شود.

شفیع زاده ادامه داد: شهرستان شهریار با هفت شهر شهریار، باغستان، وحیدیه، فردوسیه صبا شهر، شاهد شهر و اندیشه و با وسعت ۳۳۶ کیلومتر مربع بعد از شهرستان تهران پرجمعیت ترین شهرستان استان به شمار می آید.

وی اضافه کرد: در پنج شهر شهرستان شهریار اندیشه، باغستان، شهریار، صبا شهر و وحیدیه نماز عبادی و سیاسی جمعه اقامه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha