۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1176
کد خبر: 84736964
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴ کیلومتر شبکه توزیع برق قصرقند سیستان و بلوچستان اصلاح و تعویض شد

زاهدان- ایرنا- مدیر اداره برق قصرقند سیستان و بلوچستان گفت: اصلاح ۱۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، تعویض ۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۱۳ دستگاه ترانسفورماتور جدید طی سال گذشته در این شهرستان انجام شده است.

مهدی غیبی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۱۱ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی به اقدامات انجام شده شهرستان قصرقند در خصوص روشنایی معابر اشاره کرد و ادامه داد: ۷۴۲ دستک روشنایی معابر اصلاح و ۱۷۲ دستک روشنایی طی سال گذشته در این منطقه نصب شده است.

مدیر اداره برق شهرستان قصرقند بیان کرد: سال گذشته ۵۴۲ اشتراک برق در این منطقه نصب و ۲۳۸ اشتراک اصلاح شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۳۷۷ اشتراک برق غیرمجاز به متراژ یک‌هزار و ۳۳۰ متر در ۱۷ روستای این شهرستان طی سال گذشته شناسایی و جمع‌آوری شد.

غیبی افزود: ۳۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، مجموع اعتبار هزینه شده برای انجام این میزان پروژه است.  

واگذاری ۹۰ انشعاب غیردائم در زاهدان

سرپرست امور برق ناحیه یک زاهدان گفت: سال گذشته ۹۰ انشعاب غیردائم در منطقه شمالی این شهر واگذار شد و ۱۹۶ پرونده به منظور واگذاری انشعاب غیردائم برابر مصوبه فرمانداری جهت ساماندهی سکونتگاه‌های پهنه شمالی شهر زاهدان در دست اقدام است.

لیلا سعادتی دهمرده با بیان اینکه واگذاری انشعاب برق بدون استعلام از مراجع دارای صلاحیت امکان پذیر نیست، افزود: واگذاری انشعاب برق غیردائم برابر ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، گاز و فاضلاب به ساخت و سازهای قبل از لازم الاجرا شدن قانون بوده و تشخیص زمان احداث اعیانی غیرمجاز در خارج از محدوده شهرها به عهده دستگاه‌های اجرایی متولی است.

وی ادامه داد: برای متقاضیان فاقد مجوزهای قانونی، واگذاری انشعاب برق صرفا به صورت موقت غیردائم و پس از ارائه تعهد نامه رسمی انجام و رعایت تمامی مقررات از جمله آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق، استاندارد شبکه های توزیع و انشعابات، رعایت حریم خطوط و غیره همانند واگذاری برق دائم ضروری ولازم الاجرا است.

سرپرست امور برق ناحیه یک شهر زاهدان گفت: کسب رضایت مردم، جمع آوری انشعابات غیر مجاز و کاهش تلفات شبکه از جمله مزایای این اقدام است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۷۰۴ انشعاب جدید برق در امور ناحیه یک شهر زاهدان واگذار شده است، تصریح کرد: برای انجام این میزان پروژه ۴۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

۳۱ دستگاه ترانسفورماتور در شهرستان فنوج نصب شد

مدیر امور توزیع برق فنوج گفت: طی اقدام عملیاتی جهت بهبود ولتاژ، توسعه و احداث شبکه برق این شهرستان، ۱۹ دستگاه ترانس ۱۰۰ کاوا، ۱۱ دستگاه ترانس ۲۰۰ کاوا و یک دستگاه ترانس ۳۱۵ کاوا توسط پرسنل این امور در مناطق مختلف این منطقه طی سال گذشته نصب شد.

حسن پودینه اظهارداشت: بررسی و رفع افت ولتاژ ۶۶ مورد مشترک شهری و روستایی، بالانس ۲۱ دستگاه ترانس پست هوایی و افزایش قدرت ۱۰ دستگاه ترانس فول بار از جمله دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.

مدیر امور توزیع برق فنوج تصریح کرد: احداث ۶ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار متوسط و اصلاح و احداث ۱۳ هزار و ۵۸۹ متر شبکه فشار ضعیف از جمله اقدامات انجام شده این امور در حوزه اصلاح و احداث شبکه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۵۷ کنتور تک فاز و سه فاز در مناطق مختلف شهری و روستایی این منطقه نصب و اصلاح شده است ادامه داد: ۲ هزار و ۱۲۰ دستگاه کنتور مکانیکی و ۱۳ هزار و ۱۳۱ دستگاه کنتور دیجیتالی در این شهرستان وجود دارد.

مدیر امور برق فنوج به اقدامات انجام شده این امور در حوزه روشنایی معابر اشاره کرد و افزود: نصب ۲۰۳ کلاهک روشنایی، تعویض ۱۸۰ مورد لامپ و ۱۲۰ مورد تجهیزات روشنایی و کابل کشی ۴۳۰ متر شبکه از اقدامات انجام شده در این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: تعویض هفت پایه فشار متوسط و ضعیف، اصلاح و ترمیم ۲۰ دستگاه آرت حفاظتی، ۲۳۲ مورد شاخه زنی و تعویض ۴۲۵ عدد مقره فشار متوسط از جمله دیگر اقدامات انجام شده این امور در سال گذشته است.

پودینه به اقدامات انجام شده امور برق فنوج در بخش جمع آوری انشعابات غیرمجاز اشاره کرد و افزود: ۵۱۴ مورد انشعاب غیرمجاز اعم از دستکاری کنتور و کابل کشی مستقیم طی سال گذشته شناسایی و ۴۰۰ متر کابل غیر مجاز مستقیم جمع آوری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha