عاملی و رستمی درگذشت نادر طالب زاده را تسلیت گفتند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ها با صدور پیام هایی درگذشت اندیشمند و هنرمند متعهد، استاد نادر طالب‌زاده را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در پیام سیدسعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است: روح بلند برادر الهی، انقلابی، اندیشمند و هنرمند متعهد، استاد نادر طالب‌زاده در روز قدس و مبارزه با صهیونیزم آسمانی شد. حضور در جبهه‌های دفاع مقدس، تبیین و روشنگری جبهه مقاومت اسلامی از کشمیر و افغانستان تا بوسنی و جریان شناسی نظام رسانه‌ای و سیاسی غرب، تنوعی از خدمات جهادی و انقلابی آن مرحوم بود. در کارنامه افتخارات او برنامه‌های رسانه‌ای فراوان وجود دارد: همایش ضداستعماری افق نو، جشنواره عمار و کشف و پرورش استعدادها و رویش‌های رسانه‌ای انقلابی، برنامه تلویزیونی عصر و ده‌ها کار روشنگرانه و فاخر دیگر که هر کدام برگ زرینی از زندگی وی است.

عاملی در این پیام افزود: شهادت این عزیز گرانقدر را به محضر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، جامعه فاخر هنری و انقلابی کشور، همکاران، شاگردان و همه دوستداران ایشان در ایران و سایر نقاط جهان و همسر و همه اعضا خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال غفران و رضوان الهی و همنشینی با اولیا خدا و ابرار و همرزمان شهیدش مسألت می نمایم.

خبر رحلت حاج نادر طالب‌زاده عزیز ناگوار و جانفرسا است

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در پیامی به مناسبت رحلت نادر طالب زاده نوشت:‌ خبر رحلت حاج نادر طالب‌زاده عزیز ناگوار و جانفرسا است. رفیق شفیق سید مرتضی آوینی، راوی دلاوری‌های بوسنی، مرد دغدغه‌مند روایت‌گری حماسه‌های لبنان و فلسطین، خار چشم دشمنان قدس، طراح عملیات‌های نامنظم و چریکی فرهنگی رخ در نقاب خاک کشید و جبهه آزادی خواهان فرهنگ را سوگوار کرد.

در ادامه این پیام آمده است: مرحوم نادر طالب‌زاده در عشق به انقلاب و هنر متعهد، دانشگاهی به پا کرده و شاگردانی پرورش داده است که باقیات الصاحات اوست و آثار و برکاتش ان‌شاءالله سال‌ها جاری و ساری خواهد بود و همچون چراغی همواره برافروخته، حقیقت و حقانیت اسلام و انقلاب را به نمایش خواهد گذاشت.

رستمی در این پیام افزود: اینجانب شهادت مرحوم طالب‌زاده، آن سردار عرصه فرهنگ و آن روایت‌گر حقیقت و صدای رسای مظلومان و مستضعفان را به خدمت خانواده محترم ایشان، جامعه هنری و رسانه‌ای کشور و شاگردان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال علو درجات و هم‌نشینی آن یار دیرین شهدا با شهیدان اسلام را مسئلت دارم.

به گزارش ایرنا، نادر طالب زاده مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما عصر جمعه نهم اردیبهشت ماه جاری در سن ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه بود.

مرحوم طالب‌زاده کارگردانی سریال «بشارت منجی» را در کارنامه حرفه ای خود دارد. وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب زاده که در فهرست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد، در جنگ بوسنی نیز شرکت داشته‌ است. پیکر  این مستندساز و مجری تلویزیون ساعت ۹ صبح یکشنبه از مقابل مسجد بلال صدا و سیما در خیابان ولیعصر (عج) تشییع و کنار شهید آوینی به خاک سپرده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha