۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 2181
کد خبر: 84737798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمانشاه: احداث پارکینگ برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن الزامی است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: موضوعی که در ساخت این واحدها الزامی است رعایت شود بحث پارکینگ آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری مقدم» عصر شنبه در جلسه شورای مسکن استان، اظهار داشت: متاسفانه امروز برخی از واحدهای مسکونی احداثی با مشکل پارکینگ مواجه هستند که نباید این اتفاق برای پروژه های طرح ملی مسکن تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر ساخت پارکینگ مقداری هم باعث افزایش هزینه برای متقاضایان شود، بازهم ارزشمند خواهد بود چرا که داشتن این امکانات درنهایت بر قیمت ارزش افزوده واحد مسکونی به نفع صاحب آن اثر می گذرد.

امیری مقدم تصریح کرد: در ابتدای کار ساخت حتما باید از متقاضیان نظرسنجی شود و افرادی که خواستار واحد مسکونی همراه با پارکینگ بودند در یک مجموعه و افرادی هم که خواستار واحد بدون پارکینگ بودند در یک راستا واحد آن ها ساخته شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه از شهرداری خواست تا برای پاسخگویی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن محلی را راه اندازی و اقدامات لازم برای تسریع در عملیات ساخت صورت گیرد.

وی همچنین به استفاده از پیمانکاران، نیروی کار بومی و مصالح ساختمانی تولید استان تاکید کرد و گفت: ساخت سالانه حدود ۳۰ هزار مسکن در استان می تواند مشکل مسکن بسیاری از شهروندان را مرتفع کند.

امیری مقدم با بیان اینکه بر اساس برنامه چهار ساله باید حدود ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین تهیه و در اختیار این طرح ملی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته زمین مورد نیاز این طرح تا ۲ سال آینده که حدود یک هزار هکتار بوده، تامین شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین استفاده از ظرفیت بافت فرسوده را دیگر اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان دانست و گفت: بافت فرسوده در کرمانشاه نیازمند نوسازی است و از ظرفیت نهضت ملی مسکن در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان بر تامین نیازهای مردم در پروژه نهضت ملی مسکن و فراهم بودن زیرساخت ها تاکید کرد و گفت: در زمان ساخت این واحدها حتما به موضوعات خدماتی، آموزشی، پزشکی و رفاهی متقاضیان هم توجه شود.

بیش از ۸۴ هزار نفر برای طرح جهش مسکن در کرمانشاه حائز شرایط هستند

همچنین مهرداد آهکی در جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه با اشاره به ثبت نام ۱۹۳ هزار و ۸۶۲ نفر در استان برای طرح جهش مسکن اظهار داشت: از این تعداد ۸۴ هزار و ۴۳۸ نفر حائز شرایط بوده اند، البته بیشترین آمار ثبت نام متعلق به شهرستان کرمانشاه با ۱۱۵ هزار و ۶۷۷ نفر، اسلام آبادغرب ۱۷ هزار و ۴۳۸ نفر و جوانرود هشت هزار و ۹۷۹ نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ثبت نامی های شهرستان های کنگاور، سنقروکلیایی و صحنه بین پنج تا هشت هزار نفر بوده است.

آهکی تصریح کرد: سهمیه که از احداث سالانه یک میلیون مسکن در کشور به کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است ۲۹ هزار و ۸۷۸ واحد است که باید در زمینی به مساحت ۸۰۵ هکتار احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه کل سهمیه اختصاص یافته به استان برای احداث مسکن در طول چهار سال اجرای طرح را ۱۱۹ هزار و ۵۱۳ واحد اعلام کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای احداث این تعداد واحد مسکونی بالغ بر سه هزار و ۲۲۲ هکتار است.

وی در خصوص اراضی شناسایی شده برای احداث مسکن در شهر کرمانشاه که بیشترین متقاضی را دارد، گفت: این اراضی در چهار محل شامل جنب بیمارستان امام رضا (ع)، جنب مسکن مهر دولت آباد، جنب دانشکده کشاورزی و جنب مسکن مهر سجادیه جمعا به مقدار ۷۲۳ هکتار قرار دارند.

آهکی در پایان با اشاره به تامین یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای احداث مسکن در استان، از آغاز عملیات ساخت ۱۸ هزار واحد در زمینی به مساحت ۲۷۲ هکتار خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha