۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 3028
کد خبر: 84737907
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سرمربی تیم سه‌گانه ارتش‌های ایران: هدف‌مان حضور در بین ۱۰ تیم برتر جهان است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم سه‌گانه ارتش‌های ایران گفت: هدف‌ ما این است تا در مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) بین ۱۰ تیم برتر قرار گیریم.

به گزارش ایرنا، تیم سه‌گانه ارتش ایران قرار است به زودی راهی مسابقات ارتش‌های جهان در کشور اسپانیا شود. در همین رابطه بابک امیری‌نژاد، سرمربی این تیم در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مسابقات سه‌گانه یا تری‌اتلون ارتش‌های جهان از ۱۷ تا ۲۱ خردادماه در شهر مایورکای اسپانیا برگزار می‌شود. ورزشکاران ما از یگان‌های ارتش و ناجا هستند. ۸۰ درصد تیم را نیروهای پایور تشکیل می‌دهند و الباقی سرباز هستند.

وی افزود: تا به اینجا ۲ مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم. ورزشکاران ما در رشته‌های شنا، دوچرخه‌سواری و دو و میدانی مسابقه می‌دهند. تمرینات شنا را بعد از زمان افطار برگزار کردیم اما برای تمرینات دوچرخه‌سواری و دو و میدانی و همچنین تمرینات بدنسازی، صبح و بعد از ظهر برنامه‌هایی را داشتیم.

سرمربی تیم سه‌گانه در ادامه بیان داشت: در گردنه قوچک، فضایی خوب برای تمرین دو و میدانی هست. ارتفاع این منطقه ۱۲۰۰ متر بالاتر از تهران است و می‌تواند شرایط خوبی را برای تمرین فراهم کند. از مجموعه آزادی هم برای تمرین دوچرخه‌سواری بهره می‌بریم که پیست هشت کیلومتری دارد. البته اخیرا در اتوبان شهید بابایی هم بچه‌ها از ساعت هفت صبح شروع به تمرین کردند و ۹۰ کیلومتر رکاب زدند.

وی همچنین تصریح کرد: رشته سه‌گانه رشته سختی است. با توجه به سطح مسابقه، حدود ۲ ساعت ممکن است مسابقه به طول بینجامد. ورزشکاران باید زمان بسیار زیادی را برای انجام تمرینات در سه رشته مختلف صرف کنند. ما با کمیته ملی المپیک نیز هماهنگ کردیم تا طی این هفته از مرکز سنجش کمیته استفاده کنیم. البته مسوولیت تیم ما با نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سرهنگ محمد صانعی است. خدا را شکر حمایت‌ها بسیار خوب بوده و در شرایط آرامی آماده‌سازی را پیش می‌بریم. با داشته‌های خود جلو می‌رویم و از نیروهای بومی بهره برده‌ایم و از این بابت بسیار راضی هستیم.

امیری‌نژاد در پایان گفت: پیش از این ۲ بار در مسابقات جهانی شرکت کردیم. در سال ۲۰۰۵ و در کشور سوئد عنوان نوزدهمی حاصل شد و در سال ۲۰۱۲ نیز در سوئیس رتبه دهم را به خود اختصاص دادیم. البته که یک بار هم در المپیک ۲۰۱۹ ووهان شرکت داشتیم که نهایتا در رده پانزدهم ایستادیم. حالا اما قرار است ۲ تیم را به اسپانیا اعزام کنیم. یک تیم بالای ۴۰ سال و یک تیم در رده سنی آزاد. هدف این است که بتوانیم رنکینگ بهتری نسبت به دوره‌های قبلی داشته باشیم و بین ۱۰ تیم برتر جهان باشیم. کشورهای صاحب سبکی چون فرانسه، هلند، جمهوری چک، استونی، لهستان، اسپانیا، برزیل، آمریکا، کانادا و ... در این مسابقات حضور دارند.

سرمربی تیم سه‌گانه ارتش‌های ایران: هدف‌مان حضور در بین ۱۰ تیم برتر جهان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha