۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84738327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم در قبال مطالبات برحق معلمان احساس مسئولیت دارد

اردبیل - ایرنا - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: معلمان مطالبات برحقی دارند که دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی نسبت به آنها احساس مسئولیت می‌کنند و با پیگیری دولت و تلاش وزیر آموزش‌ و پرورش نتایج خوبی حاصل شده است.

به گزارش ایرنا ، کلام‌الله صفری روز یکشنبه بمناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: یکی از مطالبات معلمان مربوط به اجرای لایحه رتبه‌بندی است که ۱۶ اسفند پارسال توسط مجلس تصویب و با پیگیری‌های لازم در همان روز توسط شورای نگهبان تایید شد.

وی افزود: طبق قانون باید آیین‌نامه این لایحه در مدت یک ماه از طرف آموزش ‌و پرورش تدوین و در اختیار هیات وزیران قرار می‌گرفت که این آیین‌نامه در ۲۳ فروردین به هیات وزیران داده شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با تشریح پنج رتبه این طرح و امتیازاتی که باید توسط معلمان اخذ شود، بیان کرد: بر اساس این آیین‌نامه همه معلمان شامل رتبه‌بندی می‌شوند، در واقع این آیین‌نامه نیروهای معلم و آموزشی شاغل در ادارات را دربر می‌گیرد ولی نیروهای با حکم اداری را شامل نمی‌شود که وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد با تدابیری این دسته از فرهنگیان را نیز شامل طرح رتبه‌بندی نماید.

صفری ادامه داد: به احتمال زیاد این طرح در هفته گرامیداشت مقام معلم به تصویب هیات دولت برسد که بعد از ابلاغ به آموزش و پرورش، معلمان مدارک لازم برای اخذ امتیازات مصوب را در سایتی که برای همین منظور طراحی شده است، بارگداری خواهند کرد.

وی همچنین از تلاش دولت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری خبر داد و گفت: به امید خدا و با تلاش دولتمردان این مهم نیز به زودی به ثمر خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha