کار متعهدانه، سنگ بنای توسعه و پیشرفت جامعه بشری است

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چرخش دست و بازوی کارگران باعث چرخش چرخه‌های زندگی، امتداد رگه‌های حیات در مجاری هستی و بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی و کار متعهدانه، سنگ بنای توسعه و پیشرفت جامعه بشری است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، «علی رسولیان» در پیام تبریک خود به مناسبت فرارسیدن روز «کار و کارگر» با اشاره به یکی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است» اظهار داشت: کارگران از شریف ‌ترین طبقه اجتماع هستند، زیرا چرخش دست و بازوی آن‌ها باعث چرخش چرخه‌های زندگی، امتداد رگه‌های حیات در مجاری هستی و بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی است.

وی در ادامه این پیام خاطرنشان‌کرد: کارگران از مهم‌ترین مولفه‌های تولید در هر جامعه‌ای هستند؛ عناصری مولد و خلاق که با کمک دست‌های هنرمند و بازوان سترگ خویش، چرخ تولید کشور را به حرکت درمی‌آورند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح‌کرد: بی تردید کار متعهدانه، سنگ بنای توسعه و پیشرفت جامعه بشری است و محور اصلی کار، سرمایه‌های انسانی هستند.

وی ادامه‌داد: توجه به این سرمایه‌های ارزشمند، پاسداشت خدمات و تلاش در جهت مراقبت هرچه بیشتر از آن‌ها، موفقیت و تعالی کشور را در سالی که مزین به شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» است، تضمین و تثبیت خواهد کرد و بی‌گمان تحقق صنعت و تولید دانش پایه در گرو تلاش‌ها و زحمات همه آحاد ملت، به‌ویژه کارگران است.

رسولیان اضافه‌کرد: یازدهم اردیبهشت فرصت مغتنمی برای پاسداشت و ارج نهادن زحمات قشر زحمتکش کارگران است که غیرت، همت و تلاش آن‌ها زمینه ساز حرکت چرخ‌های صنعت و تولید و شکوفایی و بالندگی اقتصادی کشور است و گرامیداشت روز کار و کارگر در کشورمان، برخواسته از مبانی اعتقادی و ارزش‌های ملی است و ریشه در توصیه‌های دینی دارد؛ همان گونه که حضرت امام علی (ع) نیز درباره اهمیت کار و تلاش برای کسب روزی حلال می‌فرمایند «درهای رزق بسته است؛ آن‌ها را با حرکت و فعالیت بگشایید، زیرا کار باعث برکت است».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha