۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 1513
کد خبر: 84739065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع صنفی فرهنگیان در آستانه روز معلم

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵
کد خبر: 84739065
تجمع صنفی فرهنگیان در آستانه روز معلم

استانها - ایرنا - جمعی از معلمان در شهرهای مختلف از جمله شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز ، کرمانشاه، کرج و اردبیل امروز یکشنبه - یازدهم اردیبهشت - با تجمع در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش استانها خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی و معیشتی خود شدند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از استانهای یزد، بوشهر، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، مرکزی، لرستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان،  همدان،  البرز و کرمانشاه تعدادی از معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش  با تجمع در ادارات کل آموزش و پرورش بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی ، اجرای طرح همسازی حقوق، طرح رتبه بندی معلمان و رسیدگی به سایر نیازهای فرهنگیان به خصوص ارتقای سطح بیمه درمان تاکید کردند.
آنان با سر دادن شعارهایی همچون «معلم داد بزن حقت را فریاد بزن» ،«مفاد رتبه بندی اصلاح باید گردد» ، «معلم زندانی آزاد باید گردد»،«جای معلم زندان نیست»، «رتبه بندی حل نشه،کلاس ها تعطیل می شه»، «آموزش رایگان، حق فرزند ایران»، «معلم بیدار است از تبعیض بیزار است»، «معلم می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» ، «معلم به پاخیز برای رفع تبعیض»، "نه چپیم نه راستیم معلمیم معلم"، خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به مطالبات خود شدند.

یکی از فرهنگیان استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : قانون رتبه بندی معلمان شامل تمام فرهنگیان نشده و بهره مندی تمامی کارکنان آموزش و پرورش از این طرح از جمله خواسته‌های فرهنگیان این استان است. حدود ۳۰ درصد فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استان مرکزی دارای مدرک تحصیلی پایین تر از لیسانس هستند که قانون رتبه بندی معلمان شامل آنها نمی شود.

نماینده صنف فرهنگیان خوزستان که در تجمع حدود ۱۰۰ نفره معلمان حضور داشت گفت: آزادی فرهنگیان زندانی و مختومه کردن پرونده‌های دادخواهی فرهنگیان، اجرای طرح رتبه بندی و همسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان این قشر با سایر مشاغل از جمله مطالبات معلمان است .

یکی از فرهنگیان حاضر در  تجمع معلمان شیراز  نیز گفت: مسئولان نتوانستند به وعده‌های خود در رابطه با اجرای طرح رتبه بندی عمل کنند و طبق این آیین نامه معلمان هر چه هم تلاش کنند باز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نمی‌کنند.

این معلم شیرازی افزود: این آیین نامه غیرتخصصی و غیرکارشناسانه؛ ۲۵ مرتبه بازنویسی شده و گویای این مطلب است که در وزارتخانه، کارشناسان حرفه‌ای و مجرب وجود ندارند که بتوانند آیین نامه رتبه بندی را دقیق، علمی و قابل سنجش بنویسند.

وی تلاش برای دولتی شدن صندوق ذخیره فرهنگیان و ابلاغ  بخشنامه‌ای مبنی بر استفاده از نیروهای غیرمتخصص ادارات در امر تعلیم و تربیت را از دیگر مشکلات کنونی فرهنگیان دانست و گفت: بخشنامه ای به مدارس ارسال شده که بر اساس آن معلمان‌ می‌توانند در پُست سرایداری و خدمتگزاری مدارس حکم بگیرند و این کار نشان از تنزل دادن شخصیت و لگدمال کردن منزلت آنها است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha