امام جمعه اردبیل خواستار تدوین نقشه راه برای تربیت دانش‌آموزان عالم و آگاه شد

اردبیل- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار تدوین نقشه راه برای تربیت دانش‌آموزانی عالم و آگاه شد و گفت: حفظ و تربیت نیروی انسانی ماهر، عالم و آگاه بدون نقشه راه ممکن نیست.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز یکشنبه در دیدار با مدیران آموزش و پروش و جمعی از معلمان استان اردبیل افزود: اگر برای نیروی انسانی و جوانان خود برنامه تربیتی و آموزشی قوی نداشته باشیم، کشور فلج می‌شود.

وی در این دیدار که به مناسبت روز معلم برگزار شد، تاکید کرد: همه وظیفه دارند برای حفظ مصالح کلان کشور و جامعه در این زمینه در کنار هم کار کنند چرا که ما برای آبادانی کشور به دانش‌آموزان خود نیاز داریم و نباید بگذاریم که غرور ملی ما با مهاجرت و بی‌انگیزه شدن آنها شکسته شود.

امام جمعه اردبیل تلاش مربیان آموزشی و بویژه تربیتی را در تربیت نسل متدین، با انگیزه و بامسئولیت را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: غرور و عرق ملی ما با تربیت نسل جوان تحصیل‌کرده و آگاه حفظ می‌شود.

وی با اشاره به آغاز هجمه وسیع علیه اخلاق و افکار جامعه به خصوص جوانان توسط دشمنان در فضای مجازی گفت: با تبیین و آگاهی دادن، می‌توان جلوی این هجمه‌ها مصون ماند.

آیت‌الله عاملی رتبه آموزشی و علمی در نهاد آموزش و پرورش استان اردبیل را مشکلی اساسی در دستگاه تعلیم و تربیت استان برشمرد و افزود: همه دلسوزان استان چشم به تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولان در این عرصه دوخته‌اند.

وی خواستار استفاده از افراد نخبه، باتجربه و دارای دانش روز در زمینه ارتقای رتبه علمی و آموزشی در نظام تعلیم و تربیت استان اردبیل شد و بیان کرد: برای کشف استعدادهای علمی در بین دانش‌آموزان باید با برنامه اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین اجرای سریع، جدی و دقیق طرح رتبه‌بندی معلمان را لازم دانست و اضافه کرد: باید قوی‌ترین متخصصان جذب نظام آموزش و پرورش شوند.

وی همچنین وجود بالاترین اعتماد اجتماعی در جامعه نسبت به معلمان را نشانه نقش حضور این قشر در جامعه عنوان کرد و گفت: ما عاجز از قدردانی مقام معلم هستیم.

آیت‌الله عاملی افزایش انگیزه تحصیل و ارتقای پایه‌های علمی دانش‌آموزان به خصوص بعد از ۲۵ ماه شیوع کرونا را ضروری خواند و تاکید کرد: شیوع کرونا به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ضربه زد.

وی خواستار پاسخگویی به شبهات اعتقادی مطرح شده در فضای مجازی برای دانش‌آموزان شد و افزود: فضای مجازی امروز یک مملکت بزرگ و بی انتها و دارای عوارض است که باید دانش‌آموزان به شکل اصولی برای حضور در این فضا آگاه شوند.

امام جمعه اردبیل همچنین در این دیدار که با حضور فرماندهان و مسئولان عقیدتی ـ سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان و به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حساس‌ترین نهاد کشور بوده و عزت، اعتبار، شوکت و اقتدار کشور ما مدیون این نهاد انقلابی است.

وی موجودیت کشور را منوط به موجودیت سپاه دانست و بیان کرد: در مدارس کشور باید از سپاه به عنوان نهاد مقدس صبحت شود و دانش‌آموزان باید بیشتر با این نهاد آشنا شده و نسبت به اثر آن در کشور آگاه شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، هجمه دشمنان علیه سپاه پاسداران را ناشی از نقش و اثرگذاری این نهاد در کشور دانست و اضافه کرد: نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه باید در راستای حفظ و ارتقای اصول اعتقادی و توحیدی و آشنایی کارکنان این نهاد با مبانی انقلاب تلاش کرده و دسیسه‌های دشمنان علیه این امور بویژه ولایت فقیه را به طور مستمر تبیین کند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی همه خادمان امنیت کشور در سپاه و تمام نهادهای نظامی و انقلابی با دسیسه‌های دشمنان و شرایط جهانی و منطقه‌ای اظهار کرد: نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه باید در میان کارکنان این نهاد مصونیت اخلاقی ایجاد کرده و هجمه‌ها را شناسایی و دفع کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این دیدار با بیان این که معلمان ۲۵ ماه اجازه ندادند که کرونا موجب تعطیلی تعلیم و تربیت در استان شود، گفت: شرایط شیوع کرونا آسیب‌های جدی داشت ولی فرایند آموزش با فداکاری معلمان به شکل مجازی ادامه یافت.

کلام‌الله صفری با اشاره به عزم دولت و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای مصوبه مجلس در زمینه طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: این طرح امسال با ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، در حال نهایی شدن است و به زودی آیین‌نامه اجرایی آن در هیات دولت مصوب شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: همه معلمان مشمول اجرای طرح رتبه‌بندی می‌شوند و در قالب پنج رتبه از مزایای مالی این طرح بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از شناسایی نقاط ضعف و قوت نظام تعلیم و تربیت در استان خبر داد و گفت: در این زمینه سه کارگروه در استان با حضور کارشناسان و افراد صاحب‌نظر و دارای تجربه و دانش تشکیل شده و تصمیمات آنها برای ارتقای کیفیت آموزشی استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که وضعیت استان اردبیل در بخش آموزش و پرورش خوب نیست، اضافه کرد: نگرش جامعه، مسئولان و مردم نسبت به آموزش و پرورش باید تغییر کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: ۲۵ درصد مدارس استان اردبیل در حال تخریب بوده و هنوز ۶۵ مدرسه کانکسی در استان دایر است و این وضعیت در استان قابل قبول نیست.

وی از تدوین برنامه‌های مدون برای تحول در نظام آموزش و پرورش در استان اردبیل خبرداد و تاکید کرد: نمی‌گذاریم که بزرگترین نهاد آموزش استان، سیاسی و جناحی شود و برای ارتقای کیفیت آموزش از همه ظرفیت‌های استان استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام فیاضی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز در این دیدار که بمناسبت هفته عقیدتی - سیاسی سپاه انجام شد، از تدوین ۴۵۰ برنامه در استان برای گرامیداشت این مناسبت خبرداد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha