به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تامیناجتماعی، سید عبدالله حسینیان افزود: با توجه به نیاز هموطنان خارج از کشور برای بهرهبرداری از خدمات سازمان تامیناجتماعی و با هدف تعمیم و گسترش پوشش بیمهای به هموطنان مقیم/غیرمقیم خارج از کشور که فاقد پوشش بیمهای هستند، بهروزرسانی سامانه خدمات غیرحضوری ایرانیان مقیم سایر کشورها در اولویت اقدامات قرار گرفت و موانع زیرساختی، فنی و امنیتی سامانه مذکور برطرف شد.
وی اظهار داشت: چند سال پیش، سایت اولیهای به این منظور طراحی و پیادهسازی شده بود که به علت عدم به روزرسانی و استفاده از روشها و تکنولوژی قدیمی، پاسخگوی نیازها نبوده و موجب نارضایتی هموطنان خارج از کشور شده بود. به همین منظور و برای رفع مشکلات اشاره شده، پیادهسازی نرمافزار براساس پلتفرمهای جدید و ارائه سرویسهای غیرحضوری محقق شد و فاز اول آن در قالب سامانه غیرحضوری ایرانیان خارج از کشور به آدرس ex-eservices.tamin.ir آماده بهرهبرداری توسط هموطنان مقیم سایر کشورها است.
حسینیان ادامه داد: با توجه به دسترسیهای ایجاد شده، هموطنان خارج از کشور میتوانند ضمن ثبتنام غیرحضوری در این سامانه، در فاز اول از خدمات مرتبط با سابقه شامل اخذ همه سوابق، ریزدستمزد بعد از سال ۸۶ و سوابق تلفیقی بهصورت غیرحضوری بهرهمند شوند.
رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامیناجتماعی افزود: در فاز بعدی، توسعه سایر سرویسهای غیرحضوری مرتبط با بیمهشدگان، کارفرمایان و مستمریبگیران از جمله نامنویسی، حمایتهای کوتاهمدت، مشاهده احکام و درخواست برقراری مستمری نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد و در آیندهای نزدیک با همکاری واحدهای ذیربط در سازمان محقق خواهد شد.
نظر شما