توقف سه روزه سامانه‌های بیمه‌ای شامل سیستم نسخه الکترونیک نمی‌شود

تهران - ایرنا - رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در بخش‌های مختلف حوزه بیمه که مهلت تاریخ پرداخت، اعتراض یا رسیدگی ۱۴ یا ۱۵ مرداد است، این تاریخ به ۱۸ مرداد انتقال می‌یابد و توقف سه روزه سامانه‌های بیمه‌ای شامل سیستم نسخه الکترونیک نمی‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان  تامین اجتماعی،  سید عبدالله حسینیان با اعلام توقف موقت سرویس‌دهی سامانه‌های بیمه‌ای این سازمان از ساعت ۱۴ امروز – پنجشنبه ۱۳ مرداد – افزود: هوشمندسازی خدمات در سازمان تأمین‌اجتماعی مدتی است که در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات این سازمان قرار دارد و برای تحقق آن، ارتقای زیرساخت‌های فنی سامانه‌ها ضرورت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در میانه ماه و در ایامی که با تعطیلات پایان هفته و نیز تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی همزمان شده است، به صورت طبیعی تعداد مراجعات به شعب و واحدهای اجرایی تأمین‌اجتماعی و نیز سامانه‌های الکترونیک این سازمان کاهش می‌یابد، تصمیم بر این گرفته شد که از این فرصت برای ارتقاء و به‌روزرسانی زیرساخت‌های فنی سامانه‌های الکترونیک بخش بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی استفاده کنیم.

رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: همان‌گونه که از پیش نیز به صورت گستره اطلاع‌رسانی شده بود؛ صرفاً فعالیت سامانه‌های بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی از ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۵ مرداد متوقف می شود و برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در بخش‌های مختلف حوزه بیمه که مهلت تاریخ پرداخت، اعتراض یا رسیدگی در ۱۴ یا ۱۵ مرداد است تاریخ مذکور به ۱۸ مرداد انتقال می‌یابد.

حسینیان خاطرنشان کرد: توقف فعالیت سامانه‌های الکترونیک، شامل سیستم نسخه الکترونیک نمی شود و مشکلی برای پزشکان یا مراکز درمانی، دارویی و پاراکلینیکی برای ارائه خدمات در قالب طرح نسخه الکترونیک پیش نخواهد آمد.

وی با اعلام اینکه تعداد کاربران فعال اپلیکیشن «تأمین‌اجتماعی من» که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی در هفته تأمین‌اجتماعی رونمایی شد، امروز از مرز ۵۰ هزار نفر گذشت، از بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی خواست اگر در مدت توقف فعالیت سامانه‌های بیمه‌ای این سازمان با مشکل یا ابهامی مواجه شدند، با مرکز ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی یادآور شد: این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیلات رسمی، پاسخگوی همه پرسش‌ها و مشکلات احتمالی ذی‌نفعان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha