طالب‌زاده سبک جدید رسانه‌ای مبتنی بر پژوهش ارائه داد

قم - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در آیین بزرگداشت نادر طالب زاده گفت: مرحوم نادر طالب زاده سبک جدیدی را در عرصه رسانه به ما معرفی کرد، و آن فعالیت رسانه‌ای بر اساس مطالعه، تحقیق و پژوهش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی عصر یکشنبه در آیین گرامیداشت نادر طالب‌زاده در خانه موزه شهیدان زین‌الدین قم که به همت رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب این استان ترتیب یافته بود طی سخنانی افزود: پیرامون این هنرمند فرهیخته صحبت فراوان است، او شخصیت ویژه و خاصی داشت، که اگر مجموعه زندگی‌اش را مطالعه کنیم به نکته‌های متعددی می‌رسیم که نیاز به توجه بیشتر دارد.

مدیرکل ارشاد قم، این فیلمساز انقلابی را جمله شخصیت‌هایی دانست که از خود آثار و برکت‌های زیادی به یادگار گذاشته است گفت: در دیدگاه‌های این هنرمند بزرگ باید کنگاش بیشتری داشته باشیم، او کسی است که از آن طرف دنیا می‌آید و خود را درگیر انقلاب اسلامی، حضرت امام (ره) و دفاع مقدس می‌کند، نظیرش را در شهید چمران می‌بینیم که او نیز خودش را در این عرصه آزموده است.

حسینی کاشانی همچنین خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی مانند طالب‌زاده و شهید چمران و شهید آوینی صاحب سبک و ایدئولوژی هستند و توانستند در عرصه‌ای که فعالیت کردند، مبنایی برای دیگران باشند.

وی افزود: همیشه کسانی که اتفاق‌های نادری را رقم می زنند و سبک جدیدی را خلق می‌کنند کار سختی دارند، مرحوم طالب‌زاده در عرصه رسانه توانست حرکتی بکند که خاص و تاثیرگذار باشد.

مدیرکل ارشاد قم با بیان اینکه آن هنرمند فقید سبک جدید و تازه‌ای را به جامعه هنری کشور معرفی کرد یادآور شد: او هنرمندی بود که مطابق با مطالعه و تحقیق فعالیت‌ هنری انجام می‌داد، به مقوله هنر و رسانه نگاه و رویکرد سطحی نداشت، سطحی‌نگری از معضل‌های امروز ما می‌باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی قم بیان داشت: در عرصه جهانی، معلوم شده، رسانه جبهه جدیدی است که استعمار می‌کوشد از طریق آن به باورهای اعتقادی مردم حمله کند، برای مقابله با هجمه رسانه‌ای دشمن نیاز به متفکرانی چون طالب‌زاده داریم، باید زندگی طالب‌زاده‌ها را بیشتر جستجو کنیم که چگونه در طول عمر با برکت خود به این جایگاه رسیدند.

وی با بیان اینکه حضور در جبهه رسانه‌ای مانند حضور در جبهه جنگ خطرهای زیادی دارد تصریح کرد: هنرمندان و فعالانی که در جبهه رسانه‌ با دشمن مقابله می‌کنند، مورد هدف قرار گرفته و آسیب می‌بینند.

وی مجاهدت مرحوم طالب‌زاده در برابر فعالیت‌های مخرب رسانه‌ای و فرهنگی رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: امثال طالب‌زاده‌ها در برابر اقدام‌های صهیونیست‌ها، روشنگری می‌کنند، ما به هنرمندانی که پا در این مسیر گذاشتند بسیار امیدوار و خوش‌بین هستیم.

حسینی کاشانی با تاکید بر ضرورت تشکیل یک جبهه‌ای رسانه‌ای منسجم در برابر دشمن خاطرنشان کرد: ایدئولوژی نظام اسلامی همه دشمنان را به وحشت انداخته، آنها می‌خواهند، حرکت رو به رشدی که آغاز شده را متوفف کنند.

وی بیان کرد: دشمن بیکار ننشسته و هیچ‌گاه دست از تخریب فرهنگ ما بر نمی‌ندارد، و دنبال این است، نگاه‌هایمان را دستخوش تغییر کند.

طالب‌زاده سبک جدید رسانه‌ای مبتنی بر پژوهش ارائه داد

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم درباره مرحوم طالب‌زاده اظهار داشت: رویکرد او به جهان غرب و فرهنگ غربی بسیار نوآورانه و خلاقانه و در امتداد تفکر شهید مرتضی آوینی بود.

ابوالقاسم مقیمی، طالب زاده را حلقه وصل دوستداران و ارادتمندان انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: کسانی که در جبهه فرهنگی انقلاب به‌ویژه رسانه فعالیت می‌کنند، از تیرها و ترکش‌ها به دور نخواهند بود و مرحوم طالب زاده نیز از شخصیت‌هایی بود که همواره مورد تخطئه قرار داشته است.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به اینکه طالب زاده از عافیت طلبی پرهیز می‌کرد بیان داشت: زبان و بیان این شخصیت بزرگ باعث ایجاد جریانی در جبهه انقلاب شد که جبهه غرب را بررسی کند.

طالب‌زاده سبک جدید رسانه‌ای مبتنی بر پژوهش ارائه داد

مدیر انتشارات راه یار نیز در این مراسم، مرحوم طالب زاده را علمدار جبهه فرهنگی انقلاب و انسانی مبتکر، خلاق، جهان دیده و جهان‌نگر خواند و خاطرنشان کرد: شهید آوینی از طالب زاده به عنوان چشمان تیز بین انقلاب اسلامی یاد می‌کرد.

یاسر عسکری با بیان اینکه این دیده‌بانی در برنامه‌هایی که توسط او اجرا می‌شد، پررنگ بود گفت: فعالیت‌هایی که از طرف او صورت می‌گرفت، واکنش دشمنان را بر می‌انگیخت، تا جایی که هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گستره جغرافیایی انقلاب اسلامی از دیدگاه مرحوم طالب زاده همه جهان را در بر می‌گرفت تصریح کرد: طالب زاده متاثر از شهید آوینی بر روی تحول باطنی انقلاب اسلامی تاکید داشت.

وی همچنین طالب زاده را دشمن شناسی قوی و تیز بین دانست و گفت: دشمن شناسی او منحصر به وهابیت نبود، در خصوص نظام سرمایه‌داری و همچنین موضوع حقوق کارگران نیز مطالب و نقدهای ویژه‌ای را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم طالب زاده به حلال بودن حقوق خود و اطرافیانش توجه ویژه داشت گفت: او فارغ از مباحث کلان انقلاب و پیگیری مسائل مربوط به ملت‌های محروم در کشورهای دیگر، مسائل داخلی و مشکل‌های کارگران را نیز دنبال می‌کرد، او شخصیتی شاگرد پرور و متواضع بود، از انفعال رسانه‌ای به شدت گله‌مند بود، او پدر رسانه‌ای جبهه مقاومت و مستضعفان عالم بود.

یکی از فعالان فرهنگی نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم با اشاره به ویژگی‌های مرحوم طالب زاده گفت: او نیروهای مستعد برای حضور در جبهه فرهنگی انقلاب را به خوبی می‌شناخت، هر جا عنصر آتش به اختیاری را می‌دید به عرصه می‌آورد.

طالب‌زاده سبک جدید رسانه‌ای مبتنی بر پژوهش ارائه داد

حجت‌الاسلام حمید رضا غریب رضا با بیان اینکه آن مرحوم مساله شناس خوبی بود و از مسائل و مشکل‌های جامعه شناخت خوبی داشت گفت: بیش از اینکه نظریه‌پرداز باشد، مشکل‌ها را منعکس می‌کرد، توانسته بود شبکه‌سازی خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به تلاش مرحوم طالب زاده در عرصه آموزش رسانه‌ای خاطرنشان کرد: بسیاری از خبرنگاران شاخص کشور از شاگردان و تربیت یافتگان او محسوب می‌شوند.

این فعال فرهنگی با اشاره به نقش طالب زاده در برگزاری همایش‌های ضد صهیونیستی افق نو و همچنین جشنواره مردمی فیلم و مستند عمار گفت: عمارهای انقلاب اسلامی و شخصیت‌هایی مانند فرج‌الله سلحشور و نادر طالب زاده یکی پس از دیگری می‌روند، جبهه فرهنگی انقلاب سردار می‌خواهد، باید برای تربیت آن بکوشیم.

حجت‌الاسلام جواد محدثی از نویسندگان صاحب نام کشور نیز به عنوان یکی از سخنرانان این آیین، با اشاره به دقت نظر مرحوم طالب زاده به مسائل روز جهان گفت: آنچه را که در خارج کشور در رابطه با انقلاب، امام و تشیع انجام می‌گیرد، رصد می‌کرد و کاملا آگاه بود و به داخل جبهه انقلاب نیز انتقال می‌داد.

نادر طالب زاده از کارگردانان و مجریان مشهور سینما و تلویزیون نهم اردیبهشت‌ماه جاری در ۶۹ سالگی در بیمارستان خاتم الانیبا بر اثر نارسایی قلبی درگذشت. 

آیین گرامیداشت نادر طالب زاده در قم برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha