۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۴۶
کد خبرنگار: 5210
کد خبر: 84739435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرس حوزه علمیه قم:

قرآن برای هدایت انسان نازل شده است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۴۶
کد خبر: 84739435
 قرآن برای هدایت انسان نازل شده است

یزد- ایرنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه قرآن نه برای مسلمان بلکه برای هدایت انسان نازل شده است گفت: چه انسان مسلمان باشد و چه غیر مسلمان در هر صورت انسان نیاز به قرآن دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست شامگاه یکشنبه در محفل انس با قرآن در ابرکوه افزود:برای انسان باید برای سعادت دنیوی واخروی با قرائت ، ختم و عمل به دستورات قرآن این سنت نیک را تدوام ببخشد .

رئیس انجمن فقه وحقوق حوزه علمیه قم با تاکید براینکه نگاه کردن ، تلاوت کردن ، عمل کردن ، قرائت و تدبر در آیات قرآن می تواند انسان را در درون و برون متحول کند .

وی با بیان اینکه ارتباط با قرآن در مرحله سخت و آسان ، تدبری است که به عمل می رسد تاکید کرد: کافی است اندکی تامل در سوره کوتاه قرآن داشته باشیم که با انسان کاری ، کارستانی می کند.

استاد خارج فقه واصول حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: قرآن  نباید موسمی باشد و این  کتاب آسمانی سعادت بخش بشریت است و بایستی دایم با قرآن در ارتباط باشیم .

علیدوست تصریح کرد: تلاوت قرآن ثواب بسیاری دارد و باید مسلمان هر روز حتی با قرائت چند سوره به ویژه سوره یاسین را قرائت کند و به روح مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) نثار کند.

 قرآن برای هدایت انسان نازل شده است

وی با اشاره به اینکه قرآن دست انسان را می گیرد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در دنیا و آخرت موفق شویم باید به قرآن و آموزه های قرآنی عمل کنیم و انسان هم باید با عمل به قرآن توجه داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تفسیر بخشی از سوره زلزله تصریح کرد: زمین شهادت می دهد که انسان بر روی من چه عمل خیری یا چه عمل شرعی انجام داده است .

 این استاد حوزه با اشاره به اینکه توجه به قرآن سبب گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود خاطرنشان کرد: هر کس با قرآن آشناست به همان میزان به فضائل نزدیکتر و از گناهان دورتر است.

دراین آیین که به همت پایگاه مقاومت شهید محمد منتظری و هیات امناء تکیه حضرت ابوالفضل (ع) دربقلعه ابرکوه برای سی وچارمین سال بر پا شده بود و شرکت کنندگان و علاقه مندان به کلام وحی با قرائت قرآن مجید، قرآن را ختم کردند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : در ماه مبارک رمضان ۲۵۰ محفل انس با قرآن در مساجد، بقاع متبرکه، تکایا، محافل مذهبی و حتی در منازل مردم مومن این شهرستان دایر شد.

حجت الاسلام شیخ حسین فلاح زاده با اشاره به گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا و سیر نزولی این بیماری افزود: در ماه مبارک رمضان امسال محافل و جلسات قرآنی رونق خاصی در این شهرستان به خود گرفته است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha