جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است

قم-ایرنا-تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: پیامد تفرقه از هر جنگ نظامی و چالش اقتصادی برای دشمن باصرفه تر است در حالی که انقلاب اسلامی و انتفاضه فلسطین و مقاومت سایر بلاد اسلامی هرچیزی را که به دست آورده اند، فقط در پرتو وحدت بوده است و اگر خطری آنها را تهدید کرده، به خاطر تفرقه است.

به گزارش ایرنا، همزمان با عید بندگی، نماز باشکوه عید سعید فطر با حضور گسترده و پرشور مردم به امامت آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه(س) در حرم مطهر برگزار شد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در خطبه های نماز عید سعید فطر طی سخنانی، بیان کرد: پیامد تفرقه از هر جنگ نظامی و چالش اقتصادی برای دشمن باصرفه تر است در حالی که انقلاب اسلامی و انتفاضه فلسطین و مقاومت سایر بلاد اسلامی هرچیزی را که به دست آورده اند، فقط در پرتو وحدت بوده است و اگر خطری آنها را تهدید کرده، به خاطر تفرقه است.

آیت الله سید محمد سعیدی تفرقه را اولویت و سیاست دشمنان در کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: جهان اسلام در شرایط کنونی بیش از هرزمان دیگری نیازمند وحدت و همگرایی است.

وی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در خصوص ماه رمضان حفظ دستاورد تقوا و خودداری از گناهان در طول سال از انواع معصیت ها است، ادامه داد:  انسان باید تلاش کند سرمایه هایی که در ماه مبارک بدست آورده در طول سال مراقبت کند و با حساب و کتاب اقدامات خود نسبت به ذخیره اندوخته های خود در این ماه اهتمام داشته باشد و تا ماه مبارک آینده آنها را حفظ کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقوای الهی بهترین راه برای رسیدن به مراتب کرامت و منزلت است خاطرنشان کرد: باطن ماه مبارک رمضان تقویت و اصلاح درون انسان است.

امام جمعه موقت قم با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: این شخصیت علمی و فرهنگی تاثیر بسزایی در تاریخ اندیشه انقلاب اسلامی داشت و همچنان جوانان و نخبگان در موفقیت بیشتر در مسیر جهاد تبیین می توانند از آثار و کتاب های وی استفاده کنند.

جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha