۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبر: 84739519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۷ پرونده تخلف در زمینه منابع طبیعی باشت تشکیل شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۲۴
کد خبر: 84739519
۸۷ پرونده تخلف در زمینه منابع طبیعی باشت تشکیل شد

گچساران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۸۷ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان سال گذشته تاکنون تشکیل شده و متخلفان برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

سید حمید حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۱ درصد از این پرونده ها معادل ۱۹ فقره در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در بخش قطع درختان، قاچاق چوب و زغال بوده است.

وی ابراز کرد: ۱۹ پرونده در زمینه تصرف اراضی ملی از سال گذشته تاکنون در این شهرستان تشکیل شد که متخلفان اقدام به تصرف ۱۰۸ هزار و ۹۲۷ متر مربع اراضی ملی کرده بودند.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۴ نفر متخلف سال گذشته تاکنون در زمینه قطع درختان جنگلی و بوته کنی در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند ، اظهار داشت: متخلفان اقدام به کت زدن (برش نواری پوست دور درخت) درخت بلوط و قطع تعدادی درخت بلوط و بوته کنی کرده بودند.

وی گفت: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

حسینی افزود: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در باشت دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کننده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۳ پرونده تخلف قاچاق چوب و زغال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

حسینی از تلاش و همکاری دادستان، نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

رفع تصرف ۵۲۱ هزار متر مربع از اراضی ملی باشت

 دادستان عمومی باشت گفت: از سال گذشته تاکنون ۵۲۱ هزارو ۶۹۷مترمربع  از اراضی ملی شهرستان رفع تصرف شده، که این مقدار اراضی ملی از دست ۱۷ نفر سودجو خارج شد.

سید علی رجایی منفرد افزود: دره باشت،  پشت کوه خان احمد و  امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها رفع تصرف شده است.

وی تصریح کرد: طبق تبصره یک ماده ۵۵ بیش از ۱۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از سال گذشته تاکنون از دست سودجویان خارج شد.

رجایی منفرد اظهار داشت: این متخلفان زمین های تصرفی را زیر کشت مرکبات (لیمو ترش و پرتقال) به تصرف خود درآورده بود که طبق ماده ۵۵ در  کمترین زمان ممکن (بدو تصرف) این شهرستان قلع و قمع و رفع تصرف شد.

سطح مراتع و جنگل های این شهرستان ۱۰۶ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتاری جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم ترین گونه های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان بشمار می رود.

شهرستان باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha