به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، احمد محمودزاده روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: در کنار ورودیهای دانشگاه، استخدامیهای جدیدی برای ورود به آموزشوپرورش خواهیم داشت.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اظهارداشت: در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش از ۲۳ هدف عملیاتی، ۴ هدف عملیاتی و از ۱۳۱ راهکار، ۲۵ راهکار بهصورت مستقیم با موضوع جایگاه، ساماندهی، منزلت و معیشت معلم مرتبط است. از سال ۱۳۹۰ که این سند جامع تصویبشده است، مسئولین در خصوص اجرایی کردن سند تحول بنیادین کارنامه و حضور خوبی نداشتهاند که جای گلهمندی دارد.
وی با اشاره به نگاه مثبت وزیر آموزشوپرورش و دولت مردمی به موضوع رتبهبندی معلمان، افزود: همه دستاندرکاران نظام تعلیم و تربیت مصمم هستند، رتبهبندی معلمان که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است را اجرایی کنند.
محمودزاده گفت: تعیین ملاکهای ارزیابی در طرح نظام رتبهبندی باید طوری برنامهریزی شود که روند علمی و تربیتی معلمان تقویت شود و در تقویت انگیزه و ارتقاء شغلی آنها تأثیرگذار باشد. درصورتیکه این جهتگیری در رتبهبندی انجام شود، اثرش را در کیفیتبخشی آموزشی و پرورشی خواهیم دید.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اظهار کرد: نظام برنامهریزی و پشتیبانی آموزشوپرورش، باید برای حضور ثمربخش معلم در کلاس درس طراحی داشته باشد و از این منظر میتوان گفت که آینده کشور در لحظههای حضور معلم در کلاس درس مهندسی و طراحی میشود.
محمودزاده افزود: آموزشوپرورش بهواسطه نقش گستردهای که دارد، هرگونه تغییر درآن، جامعه را نیز بهسرعت تحت تأثیر قرار میدهد،بنابراین بدون معلمان آگاه و شایسته از عهده این نقش مهم برنمیآید.
نظر شما