۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 84739804
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی: توان ارتش اوکراین افزایش یافته است

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۵
کد خبر: 84739804
زلنسکی: توان ارتش اوکراین افزایش یافته است

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری اوکراین با تقدیر از پیوستن داوطلبان مردمی به ویژه گردان آزوف به ارتش، گفت: قدرت ارتش اوکراین در سال ۲۰۱۴ در سطح کنونی نبود.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی در گفت وگو با شبکه «ای آر تی» یونان خاطرنشان کرد که وی از گردان آزوف و دیگر داوطلبان، هر جا که باشند ممنون است.

وی با بیان اینکه رادیکالیسم در اوکراین جایی ندارد، گفت: از سال ۲۰۱۴، داوطلبانی از سراسر کشور با هم متحد شدند تا از اوکراین دفاع کنند زیرا در آن زمان قدرت ارتش به اندازه الان نبود.

رئیس جمهوری اوکراین، نگاه ضدروسی گردان آزوف را نظر شخصی آنها عنوان کرد و افزود: موضع مبازران آزوف، موضع ارتش اوکراین نیست.

زلنسکی در عین حال، بین آن بخش از گردان آزوف که متشکل از داوطلبان است و بخشی که از ارتش این کشور است، تفاوت قائل شد و افزود: اعضای گردان آزوف در ارتش اوکراین، افسران آموزش دیده کشور هستند.

وی از رفتن برخی داوطلبان گردان آزوف به حوزه سیاسی و از تصمیم برخی دیگر برای پیوستن به ارتش اوکراین خبر داد و گفت: گردان آزوف تنها داوطلبان دفاع از ماریوپل نیستند و سربازان حرفه ای ارتش هم در این مبارزه حضور دارند.

رئیس جمهوری اوکراین تصریح کرد: اگر در جایی از اوکراین هم رادیکالیسم دیده می شود میزان آن بسیار کمتر از دیگر کشورهاست و دولت با آن برخورد می کند.

روسیه گردان آزوف را گروهی متشکل از ملی گرایان نئونازی می داند و هدفش از انجام عملیات ویژه در اوکراین را از بین بردن نئونازی ها در دولت و ارتش این کشور اعلام کرده است.

براساس گزارش رسانه ها، گردان آزوف مهمترین نیرو در جلوگیری از پیشروی نیروهای روسیه در شرق اوکراین به ویژه ماریوپل بوده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha