۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84739835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار هکتار از اراضی کردستان علیه آفت ملخ سمپاشی شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبر: 84739835
۳ هزار هکتار از اراضی کردستان علیه آفت ملخ سمپاشی شد

سنندج- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه پنج شهر استان درگیر آفت ملخ است، گفت: تاکنون مبارزه علیه این آفت در سطح سه هزار هکتار از مزارع و باغات استان انجام شده است.

فریدون حامدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خشکسالی، تغییرات اقلیمی و از بین رفتن دشمنان طبیعی باعث افزایش جمعیت برخی حشرات که می توانند به کشاورزی خسارت وارد کنند، شده است، اظهار داشت: ملخ جزو آفت‌های خطرناک نیست و اگر به موقع مبارزه با آن انجام شود بخوبی کنترل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باغات و مزارع شهرهای سروآباد، مریوان، کامیاران، بانه و شویشه درگیر آفت ملخ هستند، افزود: با کانون کوبی می توانیم این آفت را کنترل و در سطح هفت تا هشت هزار هکتار هم باید اقدام به مبارزه کنیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: به دلیل وقوع بارندگی در چند روز اخیر در امر مبارزه با این آفت تاخیری ایجاد شده و به همین دلیل تاکنون سه هزار هکتار علیه این آفت مبارزه انجام شده است.

حامدی با اشاره به اینکه سم و دستگاه سم پاش پشت موتوری دستی و تراکتوری برای مبارزه با این آفت در شهرهای کانون این آفت بین کشاورزان توزیع شده است، گفت: فرآیند مبارزه با آفت ملخ شاخک بلند از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه به طول می انجامد.

وی اظهار داشت:  ۲۵۶ کارشناس پهنه در ۴۳ مرکز جهاد کشاورزی در قالب شبکه مراقبت در سطح استان ساماندهی شدند و  آموزش های لازم هم به آنها داده شده تا همواره وضعیت مزارع و باغات استان را رصد کنند.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۱۵ هزار نفر است که سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha