آزادسازی حریم رودخانه‌ها و دریاچه ارومیه با جدیت اجرایی می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: آزادسازی حریم رودخانه‌ها و دریاچه ارومیه در حال انجام است و این امر را با جدیت دنبال می‌شود تا هیچ گونه تصرف و تجاوزی به حریم این اماکن را شاهد نباشیم.

به گزارش ایرنا، ناصر عتباتی روز دوشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال آذربایجان غربی افزود: این استان در زمینه حدنگار و تثیبت مالکیت عرصه‌های منابع طبیعی و ملی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی ادامه داد: باید به این مساله توجه کرد که صیانت از بیت المال نیازمند هم افزایی و نگاه مسوولانه است و برای تقویت این امر همکاری‌ها در دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: توجه به حقوق عامه و بیت المال، امور زیست محیطی، امور اراضی، منابع طبیعی و ملی. مشکل ضایعات، پسمانده، ترافیک شهری در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال استان است.

دادستان مرکز آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ساماندهی معضلات و مشکلات شهر دغدغه مسوولان و مردم است و این مشکلات موجب بروز برخی آسیب‌های اجتماعی هم می‌شود.

حسین مجیدی بیان کرد: رسیدگی به این امر، نیازمند اتخاذ تدابیر لازم اجرایی و عملیاتی است تا این چالش‌ها مدیریت شوند.

به گزارش ایرنا، در ادامه جلسه هر یک از اعضای جلسه به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود در خصوص موضوع جلسه پرداختند، این جلسه با تصویب مصوباتی از جمله ظرف ۲ ماه امکان ساخت و ساز در اراضی  بافت تاریخی شهر ارومیه با نظارت شورای حفظ حقوق بیت المال تعیین تکلیف شوند، همچنین بر اساس مقررات شهری درجهت خدمت رسانی برای مردم کارگروهی برای ساماندهی میدان میوه و تره بار پیگیری و برای ضایعات فروشی هم ۱۳ هکتار زمین از طریق اداره کل راه و شهرسازی اختصاص یافت تا شهرداری نسبت به ساماندهی آنها اقدام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha