مهرواره «برموج دانایی» کانون پرورش فکری هرمزگان به کار خود پایان داد

بندرعباس- ایرنا- مهرواره منطقه‌ای معرفی کتاب با عنوان «برموج دانایی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با معرفی ۱۷ برگزیده پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز دوشنبه در آیین پایانی این مهرواره اظهارداشت: این رویداد فرهنگی در محورهای موضوعی معرفی کتاب‌های مورد علاقه مخاطبان در گروه سنی ۷ الی ۱۸ سال و بزرگسال در استان‌های هرمزگان، سیستان بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان‌جنوبی برگزار شد.

پروین پشتکوهی هدف از برگزاری این مهرواره را ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، تقویت لذت خواندن، رشد و پرورش استعداد ذوقی مخاطبان عنوان کرد و ادامه داد: در این مهرواره با توجه به مجازی بودن ۲۵۴ اثر به دبیرخانه ارسال شد که تمامی فیلم ،کلی و پادکست‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار بود.

در این پایان این مراسم از ۱۷ برگزیده این مهرواره از شهرهای بستک، بندرعباس، هرمز، فین استان هرمزگان و شهرهای خاش سیستان و بلوچستان و رفسنجان و جوپار استان کرمان تجلیل شد.

همچنین در این مراسم از هشت شایسته تقدیر این دوره از مهرواره منطقه‌ای برموج دانایی کانون پرورش فکری هرمزگان از شهرستان‌های بندرعباس و سیریک هرمزگان، یزد، فردوس خراسان جنوبی و جزمان استان سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

در بخش برگزیده انرژی‌ها جایزه این مهرواره به حنانه خبازیان ۱۲ ساله از جزیره ابوموسی رسید و حلما انصاری نسب و کارن نیک نام در بخش نگاه ویژه کتاب انتخاب و معرفی شدند.

این مراسم با اجرای معرفی کتاب از رونیا حسینی و مبینا عبدالهی، شعرخوانی حلما انصاری نسب و اجرای زنده موسیقی از محمدمهدی صفت‌زاده همراه بود.

براساس این گزارش، در مراسمی جداگانه نیز از برگزیدگان نخستین مهرواره‌ استانی زبان مادری آوای حرا در بخش‌های بازنویسی قصه‌های شفاهی و خلق اثر در قالب شعر، داستان و قطعه‌ ادبی به با هدف پاسداشت گویش‌های بومی و ادبیات شفاهی استان هرمزگان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha