بوستان‌های مجاور رودخانه‌ها در مشهد تعطیل شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۳
کد خبر: 84740059
بوستان‌های مجاور رودخانه‌ها در مشهد تعطیل شد

مشهد- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی، به منظور حفظ جان شهروندان کلیه بوستان‌های مستقر در مجاورت مسیل‌ها، رودخانه‌ها و ارتفاعات شهر تعطیل شد.

علی نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی صدور هشدار هواشناسی مبنی بر بارش گسترده باران و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل های شهری در کلانشهر مشهد از بعد از ظهر امروز ۱۲ اردیبهشت ماه، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خسارت، تمامی نیروهای خدمات شهری به حالت آماده باش درآمده اند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان نیز باید از حضور غیرضرور در ییلاقات اطراف شهر، برپاکردن چادر و اتراق در مجاورت مسیل‌ها، مسیر رودخانه و سطوح شیبدار خودداری کنند.

نجفی افزود: از کلیه زائران مشهدالرضا نیز تقاضا می شود در مکانهای مناسب اسکان گرفته و در صورت نیاز به دریافت راهنمایی بیشتر با شماره تلفن ۰۵۱-۳۷۰۴۵ و یا سامانه ملی ۰۹۶۲۹ تماس برقرار کنند.

طبق اعلام هواشناسی خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش باران به ترتیب در شهرستان‌های قوچان با ۲۱.۹ میلی متر، درگز ۱۷.۹ میلی متر، گناباد ۱۶.۶ میلی متر و تربت حیدریه ۱۲.۲ میلی متر به ثبت رسیده است.
طی این مدت بیشترین مقدار بارش در شهر مشهد از ایستگاه فرودگاهی آن با ۹.۱ میلی‌متر ثبت شده است.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار زرد و نارنجی اعلام کرد که از دیروز ۱۱ اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه هفته جاری بارش باران و تگرگ با احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی مستعد وقوع سیلاب وجود دارد که احتمال بروز خسارت دور از انتظار نیست. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha