۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84740761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت آلودگی هوای چهارمحال و بختیاری قرمز شد

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 84740761
وضعیت آلودگی هوای چهارمحال و بختیاری قرمز شد
عکس تزیینی است

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود گرد و غبار و ریزگردها به کشور گفت: این استان نیز در محاصره ریزگردها قرار گرفت و هوای استان ناسالم و در وضعت قرمز قرار گرفته است.

شهرام احمدی روز سه‌شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آلودگی و گرد و خاک ناشی از ورود ریزگردها است به همین دلیل هوای استان برای تمامی گروه‌ها ناسالم است و با توجه به  تعطیلی عید سعید فطر و پایان هفته، مردم از حضور در اماکن باز و طبیعت خودداری کنند.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ روز هوای استان آلوده و همراه با گرد و غبار بود که پنج روز آن در وضعیت ناسالم بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا در استان در ابتدای هفته جاری گفت: براساس مصوبه این جلسه، تا پایان هفته جاری فعالیت تمامی سنگ‌شکن‌ها و کارخانه‌هایی که میزان آلایندگی آن‌ها بالاتر از حد مجاز است، متوقف و هرگونه ساخت و ساز در شهرها ممنوع است و شهرداری‌ها نیز موظفند فعالیت‌های عمرانی آلوده‌کننده هوا را تا روز پنجشنبه تعطیل کنند.

احمدی اظهار داشت:برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز نیز متوقف و مردم به خصوص افراد حساس، سالمندان، افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند از حضور در فضای باز تا پایان هفته خودداری کنند و دستگاه‌های امدادی از جمله هلال احمر و اورژانس نیز برای امدادرسانی به افراد که درگیر مشکلات ریوی شده‌اند،آمادگی لازم را خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، در صورتی که شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ باشد، کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha