۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 5193
کد خبر: 84740763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۸۴۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در زنجان اختصاص یافته است

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، از اختصاص بیش از یک هزارو ۸۴۰ پایگاه و صندوق برای جمع آوری زکات فطره در استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در جمع آوری فطریه فعالیت می‌کنند.

روح‌الله صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه کمیته امداد استان زنجان  برای جمع آوری زکات فطریه مردم استان آمادگی کامل دارد، افزود: علاوه بر فراهم شدن بسترهای الکترونیکی پرداخت زکات فطره در استان زنجان، یک هزارو ۸۴۸ پایگاه ثابت و نیزصندوق سیار نیز برای جمع آوری زکات فطره و کفاره مومنین روزه دار در روز عید سعید فطر اختصاص یافته است.
وی گفت: پایگاه های جمع آوری زکات فطره در مصلی ها، مساجد، محل‌های برگزاری نماز عید سعید فطر، مراکز نیکوکاری ، معابر و دفاتر کمیته امداد ایجاد و مستقر شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان و دبیر شورای زکات استان زنجان با بیان اینکه از این تعداد، ۲۹ پایگاه  هم بصورت سیار برای جمع آوری زکات پیش بینی شده است، گفت: از صندوق‌های سیار، بیشتر در مناطق روستایی، مکان‌های عمومی، شرکت‌ها و… که پایگاه ثابت ندارند، استفاده می‌شود.
پیش بینی جمع آوری زکات فطره و کفاره استان زنجان برای امسال ۳۰ میلیارد تومان است.
 صالحی در ادامه  با اشاره به اینکه در سال گذشته در استان ۱۴ میلیارد تومان زکات فطره جمع آوری شد اظهار داشت: پیش بینی جمع آوری زکات فطره و کفاره برای امسال ۳۰ میلیارد تومان است.
دبیر شورای زکات استان زنجان به برنامه‌ریزی این نهاد برای پوشش حداکثری در حوزه ساماندهی زکات فطره و ایجاد بسترهای لازم برای افزایش دسترسی مؤمنین در روز عید فطر برای پرداخت زکات فطره نیز اشاره کرد و گفت: به منظور بهره مندی بیشتر از زکات فطره مومنین روزه دار در امور معیشت نیازمندان، جمع آوری زکات فطره امسال با پوشش بیش از ۷۵ درصدی در سطح استان توسط دبیرخانه شورای زکات استان هدف گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha