پهنای باند اینترنت در کرمانشاه طی ۲ سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات در استان را یکی از برنامه‌های دولت اعلام کرد و گفت: در این راستا طی ۲ سال اخیر پهنای باند اینترنت در استان ۵۱ درصد رشد داشته است.

«شهریار بهنیا» روز شنبه به ایرنا افزود: عدالت در توسعه زیرساخت‌ها مدنظر است که پس از واگذاری تلفن خانگی و تلفن همراه، اینترنت پرسرعت ADSL در روستاها برقرار شد.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر پهنای باند اینترنت استان ۵۱ درصد رشد داشته است، توضیح داد: تمام شهرهای استان از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند شده‌اند.

بهنیا همچنین با اشاره به احداث ۴۴۸ کیلومتر فیبرنوری روستایی تاکید کرد: پروژه تار برای اتصال ۶۵ سایت و مرکز مخابراتی در ۲۷۳ روستا در اولویت اجرایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات (بند الف) تبصره ۱۸، گفت: نکته مهم در پرداخت این تسهیلات ایجاد اشتغال و مهمتر از آن راستی‌آزمایی و تثبیت اشتغال موجود است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری همه جانبه بانک‌های عامل و چگونگی روال پرداخت تسهیلات به متقاضیان تصریح کرد: شرکت‌ها مطابق با شیوه‌نامه ابلاغی مدارک را تهیه و مراحل را طبق آیین‌نامه دریافت تسهیلات بانکی انجام دهند.

بهنیا در ادامه و با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای سربازان وظیفه افزود: با برگزاری ۲۰ دوره آموزشی در حوزه ICT بیش از ۳۷۰ گواهینامه آموزشی و مهارتی با همکاری مرکز آموزش مهارت‌های تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صادر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعدادی از سربازان مهارت دیده و سربازانی که خدمت سربازی را به اتمام رسانده‌اند به تفکیک رشته تحصیلی اقدام به معرفی آن‌ها به ادارات، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی به ویژه مراکز خصوصی که امکان جذب آنها فراهم شده است می‌کند.

وی در پایان با اشاره به دستور کار ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مهارت آموزی سربازان وظیفه در جهت توانمندسازی و اشتغال پذیری سربازان و جذاب شدن دوران سربازی، گفت: این اداره کل در نظر دارد با همکاری بخش خصوصی از توانمندی‌ها و مهارت‌های سربازان ترخیص شده از خدمت که امکان ورود به بازار کار را دارند، فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha