۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 2166
کد خبر: 84741451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت سازمان امور عشایر موضوع معیشت جامعه عشایری است

دزفول-ایرنا- رئیس سازمان امور عشایر کشور یکی از اولویت‌های مهم این سازمان را معیشت جامعه عشایری عنوان کرد و گفت:در این راستا بهبود بازار فروش محصولات عشایری از سوی این سازمان در حال پیگیری است.

عباس پاپی زاده روز چهارشنبه در جریان بازدید از مناطق عشایری غرب کرخه بخش فتح المبین شهرستان شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به افت قیمت دام عشایر در سال گذشته اشاره کردو افزود: در پی این افت قیمت و به منظور کمک به عشایر، وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی دام زنده از سوی دولت برای تامین گوشت مورد نیاز داخل و صدور مجوز صادرات دام زنده را پیگیری و اجرا کرد.
وی گفت: این تصمیم در سال گذشته موجب افزایش قابل ملاحظه قیمت دام زنده عشایر از کیلویی ۴۵۰ هزار ریال به ۸۰۰ هزار ریال شد ضمن اینکه با حذف واسطه ها قیمت گوشت برای مصرف کننده افزایش پیدا نکرد و سود ناشی از این افزایش قیمت به تولید کننده که عشایر بود رسید.
پاپی زاده افزایش سهمیه نهاده های دامی عشایر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سلل ۱۳۹۹ را از دیگر برنامه های حمایتی سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد و گفت در حالیکه در سال ۱۳۹۹ مقدار ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی بین عشایر کشور توزیع شده بود این رقم در سال۱۴۰۰ با ۴۰ درصد افزایش به ۷۵۰ هزار تن افزایش یافت.
وی گفت:این افزایش سهمیه نهاده دامی اقدامی جدی از سوی دولت در شرایط خشکسالی بود که به عشایر کمک کرد.
رئیس سازمان امور عشایر کشور در ادامه به تشریح وضعیت عشایر خوزستان پرداخت و از استان خوزستان به عنوان یکی از قطب های عشایری کشور نام برد و گفت: سازمان امور عشایر در راستای حمایت از عشایر مستقر در استان خوزستان تصمیم های مهمی از جمله احداث راه عشایری و تامین آب آشامیدنی و آب شرب دام اتخاذ کرده است.
پاپی زاده اظهار داشت: اعتبار پیش بینی شده برای احداث راه عشایری ، آب آشامیدنی و آب شرب دام برای عشایر خوزستان در حال جمع بندی نهایی است و قطعا این اعتبار نسبت به اعتبار سال گذشته بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.
وی به بازدید خود از کانون عشایری غرب کرخه بخش فتح المبین شوش اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار برای طرح های توسعه راه های ارتباطی و جاده های عشایری شوش در حال انجام است ضمن اینکه تامین آب آشامیدنی کانون عشایری شوش نیز در حال پیگیری است.
وی خاطر نشان کرد: از آنجا که آب مورد نیاز کانون عشایری شوش از طریق تانکر تامین می شود و با توجه به کمبود تاتکر مقرر شد طرح شبکه پایدار اتتقال آب برای این کانون اجرا شود تا عشایر مستقر از آب پایدار برای آشامیدن و دام خود بهره مند شوند،
وی همچنین در خاتمه گفت: تسهیلات قابل توجهی نیزبرای تامین خوراک دام و علوفه دام عشایر به شهرستان شوش اختصاص خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha