۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84741453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصر: برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی تحریک احساسات مسلمانان است

تهران-ایرنا- وزیر اوقاف امور دینی مصر گفت: برافراشتن پرچم های رژیم صهیونیستی و سردادن سرود ملی آن در مسجدالاقصی، هتک حرمت آشکار این مکان مذهبی و اقدامی به شدت تحریک آمیز علیه احساسات مسلمانان در سراسر جهان است.

به گزارش راشاتودی ، "محمد مختار جمعه"  چهارشنبه در گفت وگو با رسانه ها افزود که این رفتار فقط در جهت تامین منافع گروه های افراطی است و به صلح جهانی و گفتگوی ادیان و تمدنها ضربه جدی می زند .

نیروهای رژیم صهیونیستی عصر دیروز /سه شنبه/ از اقامه اذان مغرب در مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

 اداره اوقاف اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای با اعلام این خبر  اعلام کرد: «نیروهای اشغالگر با قطع سیم بلندگوهای خارجی مسجدالاقصی به بهانه سخنرانی نخست‌وزیر، مانع از اقامه اذان مغرب در مسجدالاقصی شدند.

حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز در واکنش به این تحول ، در بیانیه ای اعلام کرد: ممانعت از اقامه اذان در مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی ، "تجاوز و نقض جدی حریم این مکان مقدس و اقدامی خطرناک در جهت تحریک بیشتر احساسات فلسطینیان و همه مسلمانان" است.

به گزارش ایرنا  این بیانیه می افزاید:  ممانعت از اقامه اذان را جنایتی دیگر در راستای روند سیاست یهودی سازی دانسته و وعده می دهیم با تمام قوا با این روند مقابله کرده و هرگز اجازه اجرای این برنامه را نخواهیم داد .

 این اقدام به بهانه سخنرانی مقامات اسرائیلی در منطقه (دیوار البراق) در مجاورت مسجد الاقصی صورت گرفت.

سخنرانی مقامات صهیونیستی از جمله اسحاق هرتسوگ، به مناسبت روز موسوم به "روز یادبود" در اسرائیل بود که در آن یهودیان برای کشته شدگان خود در جنگ بزرگداشت می گیرند.

بر اساس بیانیه اداره اوقاف اسلامی، درنتیجه این اقدام صهیونیستها ،  اذان مغرب تنها در محوطه داخلی و از طریق بلندگوهای داخلی مسجدالاقصی اقامه شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha