کاراته کا زرقانی مدال نقره المپیک ناشنوایان را کسب کرد
زینب حسن پور ورزشکار شیرازی

شیراز- ایرنا- پس از موفقیت مژده مردانی ورزشکار مرودشتی، این بار کاراته کا زرقانی مدال نقره المپیک ناشنوایان که در برزیل در حال برگزاری است، کسب کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان فارس  روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دومین مدال ورزشکاران شرکت کننده از استان فارس است که زینب حسن پور به خود اختصاص داد.

فریبا خالدی ادامه داد: حسن‌پور در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم  و در رشته کومیته انفرادی بانوان ابتدا حریف ژاپنی را شکست داد و در دور دوم هم ورزشکار ترکیه ای را از پیش رو برداشت و با اقتدار به مرحله نهایی صعود کرد.

وی اضافه کرد: حسن پور در فینال مقابل حریفی از اوکراین قرار گرفت و با وجود اینکه مبارزه پایاپایی با حریفش داشت در نهایت با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و به مدال ارزشمند نقره المپیک که برای نخستین بار در آن شرکت داشت،بسنده کرد.

ورزشکاران  اعزامی از فارس به المپیک برزیل 

مریم خدابنده  در رشته تکواندو، زینب حسن پور (کاراته ) مژده مردانی (کاراته )، آسیه مردانی (مربی کاراته ) و فاطمه اسفندیاری در رشته  تیراندازی پنج بانوی شرکت کننده از فارس هستند.

همچنین در بخش آقایان، علی کهربایی  و  محمد شایان در رشته کاراته و  علیرضا صالحی در دو و میدانی دیگر ورزشکاران اعزامی به المپیک ناشنوایان از فارس هستند.

 کاروان ایران در رشته‌های تیراندازی، جودو، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، فوتبال و والیبال ساحلی در این بازی‌ها حضور دارند.

بیست و چهارمین دوره بازیهای المپیک ۲۰۲۲ناشنوایان از ۱۰  تا ۲۶ اردیبهشت در شهر کاسیاس دوسول  برزیل برگزار می شود.

کاروان ایران در بیست و سومین دوره  المپیک ناشنوایان  که سال  ۲۰۱۷  در ترکیه بر گزار شد ،  با ۳۱  مدال شامل ۵ طلا،  ۹ نقره و ۱۷ برنز در  رده هفتم جدول ایستاد.

شهرستان زرقان در ۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha