۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84742042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهلت خرید گندم بذری از کشاورزان زنجانی دوباره تمدید شد

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبر: 84742042
مهلت خرید گندم بذری از کشاورزان زنجانی دوباره تمدید شد

زنجان – ایرنا - مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز و بذری از کشاورزان در این استان تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری تمدید شد.

ولی الله زمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال کشاورزان زنجانی از عرضه گندم مازاد بر نیاز و بذری موجب شد تا مهلت خرید این محصول استراتژیک تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری تمدید شود.
وی اظهار داشت: از ۱۵ فروردین ماه سال جاری خرید این محصول از کشاورزان آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن خرید انجام شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بیش از ۸۵ درصد از مطالبات کشاورزان استان با بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.
زمانی اظهار داشت: بر اساس ابلاغ شرکت بازرگانی دولتی ایران و با توجه به اینکه برخی از کشاورزان، تعاونی های تولید، شرکت های سهامی زراعی، کشت و صنعت ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مقداری از گندم های تولیدی خود را برای مصارف بذر مصرفی و سایر مصارف، ذخیره سازی کرده و هنوز مصرف نکرده و علاقمند تحویل آن به مراکز خرید تضمینی هستند، می توانند به عرضه این محصول اقدام کنند.
به گفته وی، بر اساس اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی و دوروم به ترتیب ۱۰۵  هزار ریال  و ۱۹۲ هزار ریال تعیین و مبلغ ۱۰هزار ریال نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به این مبلغ اضافه شده است.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: هم اکنون سیلو های کارخانه آرد فخر، تابان و سایر کارخانه ها برای ذخیره سازی و استفاده روزانه گندم خود، مجوز خرید تفاهمی گندم دریافت کرده اند تا کشاورزان جهت تحویل گندم خود دچار مشکل نشوند.
زمانی متذکر شد: با توجه به پایان مهلت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز و بذری از کشاورزان در ۲۰ اردیبهشت ماه جاری، کشاورزانی که مشخصات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت نکرده اند جهت تحویل گندم خود به مراکز خرید مراجعه نکنند.
وی اظهار داشت: کشاورزان علاقه مند به عرضه گندم مازاد و بذری می توانند با در دست داشتن کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی به مراکز خرید در زنجان مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha