درخواست جامعه کارگری برای تکمیل یک طرح نیمه‌تمام ۴۴ ساله در مشهد

مشهد-ایرنا- نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی خراسان رضوی از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خواستند تا پروژه نیمه تمام ۴۴ ساله بیمارستان رضا(ع) در مشهد را تعیین تکلیف کرده و ساخت آن را به اتمام برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی صنایع خراسان رضوی عصر پنجشنبه در دیدار فعالان اقتصادی و روسای تشکلهای کارفرمایی و کارگری با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در محل اتاق بازرگانی مشهد، وضعیت این بیمارستان را تشریح کرد.

محسن شرکا گفت: حاکم وقت در سال ۱۳۵۴، عده‌ای از صنعتگران موفق خراسان رضوی از جمله شادروان خرمی و شادروان خیامی را دعوت به همکاری با سازمان تامین اجتماعی می‌کند و بنیان ساخت بیمارستان رضا در مشهد پایه‌ریزی می‌شود.

وی بیان کرد: آنان با مراجعه به بنگاه معاملات املاک زمینی در منطقه ای از مشهد برای بیمارستان خریداری می‌کنند که زمین متعلق به آستان قدس رضوی بوده است، طراحی بیمارستان انجام می‌شود و بیمارستانی با ۱۶ اتاق عمل برابر با استانداردهای زمان خود در مشهد پی‌ریزی می‌گردد.

وی اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی بیمارستان نیمه کاره به نفع بنیاد مستضعفان مصادره می‌شود، در همان زمان روزانه سه یا ۴ تریلر مصالح ساختمانی از این بیمارستان خارج می شده که از سرنوشت آن بی اطلاع هستیم.

شرکا گفت: بعد از مدتی این بیمارستان به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد مستضعفان با سازمان تامین اجتماعی تهاتر می شود، سازمان مزبور در مدتی که بیمارستان را در اختیار داشته است، دو مرتبه این بیمارستان را از نظر اسکلت بازنگری و استحکام بنا می‌کند.

رییس کانون انجمنهای صنفی کارفرمایی صنایع خراسان رضوی ادامه داد: در آخرین مرحله از پیگیری این بیمارستان، هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رای به تکمیل ساخت بیمارستان رضا (ع) می‌دهد که از آن زمان تاکنون هنوز اقدامی انجام نگرفته است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این ۴۴ سال بیمارستان رضا (ع) نیمه کاره رها شده که مهر بدی بر پیشانی سازمان تامین اجتماعی و مردم خراسان رضوی است، سازمان تامین اجتماعی تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است و کماکان این بیمارستان در حال استهلاک و تخریب است.

تکمیل بیمارستان رضا یک موضوع ملی است 

یکی از فعالان تشکلهای کارگری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: بیمارستان رضا (ع) حق زائران مشهدالرضا است، در زمان کرونا سهم بازنشستگان و کارگران بیمه شده تامین اجتماعی توسط زائران در بیمارستانهای زیر پوشش این سازمان گرفته شده بود، زیرا حجم مراجعه کنندگان به بیمارستانهای مزبور زیاد و دیگر جایی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی نبود.

نجیب زاده افزود: بیمارستان رضا (ع) یک موضوع ملی است زیرا مشهد و خراسان رضوی جایگاه ملی و فراملی دارد و باید این بیمارستان تکمیل شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز در پاسخ به این مطالبات گفت: هم اینک این سازمان در خراسان رضوی ۲۱ درمانگاه و بیمارستان در اختیار دارد و درصدد است هر چه سریعتر مشکل بیمارستان "رضا" در مشهد را برطرف کند.

میرهاشم موسوی افزود: طی بازدیدی که امروز از بیمارستان "رضا" داشتم، مشکلاتی در ارتفاع ساختمان و برخی موارد دیگر دارد که برای رفع آنها نیاز به همکاری و همت مدیران استان است، بویژه همکاری شهرداری در بخش پروانه ساختمانی اهمیت بسزایی دارد.

وی بیان کرد: هر چند سازمان تامین اجتماعی شرایط مناسب مالی ندارد اما از دارایی ها خود برای فعال کردن بیمارستان "رضا" هزینه خواهد کرد.

موسوی گفت: با توجه به ظرفیت ملی و فراملی مشهد، این شهر می‌تواند یک پایگاه ملی سه جانبه‌گرایی (دولت، کارگر، کارفرما) برای کل کشور باشد، نباید همه چیز در ستاد و در تهران متمرکز باشد بلکه می توان با ساز و کاری مشخص موضوعات تخصصی را از طریق کار ویژه‌های استانی مورد پیگیری و بررسی قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha